În primele şase luni ale acestui an, încasările OTL au crescut la nivelul anului 2014, după un an 2015 mai slab, cauzat de faptul că mijloacele de transport în comun nu au circulat în zona centrală o perioadă de timp. Directorul OTL, Csuzi Istvan, a menţionat că a crescut foarte mult numărul de bilete electronice achiziţionate prin SMS în detrimentul biletelor tipărite.  

 

„Cumpărarea titlurilor de călătorie prin SMS începe să ocupe locul biletului tipărit. Avem aproximativ 10.000 de SMS-uri pe lună. Comparativ cu primele şase luni ale anului trecut, avem cu peste 54.000 de SMS-uri în plus. Această facilitate este agreată şi folosită de tot mai multă lume”, a declarat Csuzi Istvan, adăugând că şi numărul abonamentelor pe o zi plătite prin SMS în acest an este mai mare decât cel din primele şase luni ale anului trecut (1.390 faţă de 572). Un regres s-a înregistrat însă la vânzarea biletelor de la automat (10.335 faţă de 10.771 în 2015). Deşi conducerea OTL ar vrea să renunţe la biletele tipărite în favoarea biletelor electronice, în primele şase luni ale acestui an numărul biletelor vândute la chioşcuri a crescut cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015. Astfel, au fost vândute 773.308 bilete, în timp ce, în perioada ianuarie-iunie 2015, au fost vândute 701.208 bilete. Pe de altă parte, şeful OTL anunţă că nu vor renunţa la intenţia de a-i convinge pe călători să opteze pentru mijloacele electronice de plată a călătoriilor sau la abonamente în defavoarea biletelor. O posibilitate ar fi creşterea preţului unei călătorii la 3 lei, concomitent cu un preţ mai mic pentru varianta electronică. „Concluzia este că e îmbucurător că avem tramvai în centrul oraşului. Am crescut la venituri, ajungând la nivelul anului 2014. Am recuperat ce am pierdut prin construcţia Pieţei Unirii. Dacă vom continua în acelaşi ritm, ne vom depăşi previziunile”, a mai menţionat Csuzi Istvan. În ceea ce priveşte activitatea controlorilor de pe mijloacele de transport în comun, directorul OTL a remarcat faptul că aceasta s-a îmbunătăţit odată cu externalizarea serviciului, atât în ceea ce priveşte numărul controalelor, cât şi randamentul acestora. „Controlăm mai mult, dar am înregistrat o scădere a numărului de procese verbale. Numărul de blatişti a scăzut”, a precizat Csuzi. Potrivit acestuia, s-a luat decizia ca persoanele prinse fără bilet sau abonament să aibă la dispoziţie 48 de ore să plătească biletul la suprataxă. Plata se poate face la orice chioşc de vânzare a biletelor. Pe de altă parte, directorul OTL a menţionat că încă mai sunt călători care agresează controlorii, însă nu mai sunt la ordinea zilei. În schimb, sunt şi călători nemulţumiţi care reclamă abuzuri ale controlorilor, însă numărul nemulţumiţilor este „nesemnificativ” raportat la numărul controalelor. El le recomandă celor nemulţumiţi de comportamentul controlorilor să semneze procesele de constatare şi apoi să facă reclamaţie la primul chioşc de bilete sau la sediul OTL, pentru că se va face anchetă internă, iar dacă dreptatea e de partea călătorilor, procesele verbale vor fi anulate.