Unul dintre cei mai buni piloţi de raliuri, lider în grupa H2, pilotul orădean Dan Luncan, şi-a dorit foarte mult să concureze la circuitul VTM de la Stâna de Vale. Însă, neînţelegerile şi disputa ce tinde să devină o luptă fratricidă dintre Federaţia Română de Automobilism (FRA) şi Comisia Naţională pentru Karting şi Automobilism l-au privat pe driverul orădean de şansa de a lupta pentru un loc pe podium. Deşi foarte dezamăgit de interdicţia pusă de FRA, Dan Luncan a acceptat, cu multă amabilitate, să ne acorde un interviu. - Ce ai simţit atunci când ai aflat că nu ai voie să concurezi la Stâna de Vale? - Am dorit enorm să concurez la acest VTM de la Stâna de Vale, unde sunt sigur că orgoliul de bihorean m-ar fi dus la victorie, astfel încât, chiar din prima etapă, trofeul să poposească la Oradea. N-a fost să fie şi consider că este anormal să-i iei unui pilot plăcerea de a alerga. Conform regulilor FIA, aş fi avut dreptul să concurez. Federaţia de specialitate ar fi putu da dovadă de un pic de îngăduinţă, ţinând cont că aş fi alergat acasă, în faţa bihorenilor mei. Deşi l-am rugat personal pe preşedintele FRA să-mi dea voie să particip, am fost refuzat, ba chiar atenţionat că, dacă voi lua startul, îmi va retrage licenţa şi mă va exclude din campionatul FRA. M-aş fi expus cu plăcere acestui risc, dacă n-aş fi lider în grupa mea, H2, şi foarte aproape de un titlu de campion. - De când ţi-ai dorit să devii pilot de raliuri? - Încă de mic copil visam să ajung pilot. Urmăream toate cursele cu Senna, Prost, Mansell, cele de la noi, cu Grigoraş, Preoteasa, dar şi acele curse de viteză de la Stână. Visul de a deveni pilot profesionist s-a materializat cam târziu, până atunci având alte priorităţi. - Cum s-ar putea evita, pe viitor, repetarea unui astfel de incident? - Păi, să ne gândim că oficialii stau acasă şi privesc cursele la TV. Aceste persoane, care ar trebui să dea dovadă de profesionalism, profită de pasiunea noastră şi de faptul că nu avem un sindicat care să ne reprezinte interesele, luând decizii anapoda, uitând că noi facem show-ul, noi ne riscăm viaţa. Nu am scăpat de aceste tare vechi, de faptul ca unii conducători care n-au condus niciodată un bolid să decidă ce şi cum în privinţa curselor. Din păcate, din această cauză au şi sponsorii de pierdut. Cu toate că firma European Drinks a avut excelenta idee de a organiza acest VTM, la care au fost prezente în jur de 40 de maşini, scandalul iscat între Federaţia Română de Automobilism şi Comisia Naţională pentru Automobilism şi Karting a dus la scăderea numărului participanţilor, ceea ce duce la pierderi de ambele părţi.