Necăjiţi şi măcinaţi de boli, mai mulţi abonaţi ai ziarului ne roagă să le explicăm de ce nu există o persoană de contact la nivelul Direcţiei de Sănătate Publică, persoană care să le faciliteze, în afara unui răspuns prompt, şi lămuririle privitoare la relaţia pacient - medic de familie - medic specialist - problemă de sănătate. Le răspundem celor interesaţi că există permanenţă constituită la nivelul Direcţiei de Sănătate Publică, după cum urmează: - între 8-16.00, la sediul central din strada Republicii nr. 33, între 16-22 şi 22-07.30, la sediul fostului Sanepid - pentru situaţii deosebite în sănătate. Cât priveşte problemele curente, la care se referă şi doleanţa abonaţilor, ele se rezolvă prin medicul de familie care are în sarcină şi este îndrituit să elibereze recomandare pentru internare şi tratament într-o staţiune balneară, sau pentru tratament într-o unitate spitalicească de recuperare. În aceste ultime unităţi, persoanele solicitante vor fi programate sau internate în funcţie de locuri, beneficiind de întreg pachetul de servicii medicale de recuperare. Relaţia pacient - medic de familie - medic specialist şi problema medicală rezolvată se păstrează, deocamdată, în limitele ştiute ale prevederilor legale în vigoare, fiecare din părţi având atribuţiile sale bine stabilite. Răspunsurile ni le-a furnizat dr. Tiberiu Corha, inspector şi purtător de cuvânt la Direcţia de Sănătate Publică Bihor.