Numele firmei este primul element care intră în contact cu clienţii şi cu partenerii de afaceri, de aceea este preferabil ca numele să fie în strânsă legătură cu domeniul principal de activitate. Denumirea firmei poate fi în limba română sau într-o limbă de circulaţie internaţională.

Pentru a înregistra în registrul comerţului menţiunea privind modificarea denumirii, operatorul economic trebuie să depună următoarele acte:
cererea de înregistrare (original); dovada verificării disponibilităţii şi a rezervării firmei (original); dacă este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevăzut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (copie); actul modificator al actului constitutiv (hotărârea adunării generale a asociaţilor acţionarilor/decizia asociatului unic sau actul adiţional la actul constitutiv, original); certificatul de înregistrare şi, după caz, anexa/anexele (original); actul constitutiv actualizat; dacă este cazul, declaraţia-tip pe propria răspundere, în original, semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte asumarea de către solicitant a responsabilităţii privitoare la legalitatea desfăşurării activităţilor declarate; avizele prealabile prevăzute de legile speciale (original);
împuternicire specială sau avocaţială pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original). Totodată, sunt necesare dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale, este vorba aici despre taxa judiciară de timbru, în original, taxe de registru, timbre judiciare, respectiv tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele sub semnătură, cu menţionarea în clar a numelui, de către persoanele care, potrivit legii, pot întocmi şi semna cererea. În cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun în original sau copii certificate şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public. Soluţionarea cererii revine în competenţa judecătorului delegat care poate dispune administrarea şi a altor acte doveditoare decât cele enumerate. Redactarea actelor, obţinerea autentificării sau, după caz, darea de dată certă, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunal. Documentele se depun la ORC în raza căruia firma îşi stabileşte sediul social, la ghişeu, sau prin corespondenţă. Precizăm că Hotărârea AGA, respectiv decizia asociatului unic, trebuie să cuprindă: antetul firmei, numărul şi data, semnăturile persoanelor abilitate. În cazul în care actul modificator este un act adiţional în formă autentică, nu se va mai depune şi hotătărârea adunarii generale în baza căreia acesta a fost încheiat.