Halta CFR Aleşd este cel mai apropiat mijloc de transport de oraşul al cărui nume îl poartă, deservind zece localităţi apropiate, precum şi întreprinderile din zonă. În urmă cu şapte ani, la conducerea transporturilor fiind ministrul Miron Mitrea acesta, pe motiv de reduceri de personal, a dispus închiderea multor staţii şi hălţi, printre care şi halta CFR Aleşd. Aici staţionau trenurile de călători, însă biletele de călătorie se emiteau de către conductori, în tren. În acest timp, halta a fost devastată de răuvoitori. La sesizările multora, după aproape doi ani, halta a fost redeschisă, însă fără a fi efectuate reparaţiile necesare. În zadar au fost redeschise ghişeele unde se pun în vânzare biletele de călătorie, pentru că pasagerii continuă să călătorească mai mult pe blat, doar 10% trec pe la ghişeu. Într-una din zile, m-am prezentat mai devreme la halta CFR Aleşd, cu intenţia de a pleca cu trenul de persoane 3072, ora 8.15, spre Cluj-Napoca. Ceea ce am constatat aici este greu de imaginat: în sala de aşteptare ploua, uşile nu mai existau, geamurile erau sparte, întreaga sală fiind transformată într-un WC public. Călătorii obişnuiesc să aştepte vizavi, la restaurantul-terasă "Pahas". Dar de aici, după ce bei o cafea, eşti dat afară, că doar nu-i sală de aşteptare. A sosit şi plecat trenul 3072, ghişeul a fost deschis din timp, dar nici un călător din cei circa 20 nu s-a dus să-şi cumpere sau să-şi vizeze legitimaţiile! Ruşinos, dar adevărat, mai ales că printre călători, la urcare şi coborâre, am putut observa şi străini din Slovacia şi Ungaria, printre care un slovac bătrân, care mi-a zis: "Ţi se face greaţă de halta asta!" În aceste condiţii, probabil că cel mai bun lucru ar fi ca să se dispună închiderea acestei hălţi, care pune de-a dreptul în pericol sănătatea publicului călător.