Direcţia Generală Anticorupţie din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative a relansat, în luna mai a acestui an, Campania de Responsabilizare Anticorupţie, iniţiată în 2006, în scopul conştientizării opiniei publice asupra faptului că, de fapt, corupţia este un fenomen care poate fi combătut. Deşi la nivel naţional s-a constatat o creştere a numărului de cetăţenii care apelează Telverde, bihorenii nu s-au înghesuit să facă sesizări cu privire la eventualele fapte de corupţie. În prima etapă a campaniei, cetăţenii au fost încurajaţi să sune la linia gratuită anticorupţie a DGA înregistrându-se, astfel, o dublare a numărului de apeluri primite la Telverde 0800 806 806. Prin urmare, doar în baza sesizărilor telefonice ale cetăţenilor, au fost instrumentate 42 de dosare penale referitoare la fapte de corupţie. Scopul campaniei este ca publicul să cunoască modalităţile pe care DGA le oferă cetăţenilor pentru rezolvarea problemelor în mod legal, fără a apela la darea de mită. Totodată, cetăţenii sunt informaţi asupra faptului că darea de mită constituie o infracţiune şi se pedepseşte conform legii. Direcţia Generală Anticorupţie a realizat două spoturi video şi două spoturi audio, care se bazează pe cazuri de dare şi de luare de mită, inspirate din situaţii reale. În plus, au fost realizate afişe şi un banner flash cu mesaj anticorupţie care au fost postate la ghişeele de relaţii cu publicul, respectiv pe diverse site-uri instituţionale. Campania a fost relansată în luna mai şi va continua până la sfârşitul lunii septembrie 2007. În judeţul Bihor, de la înfiinţarea Biroului Anticorupţie Bihor, în 2005, până la jumătatea anului trecut, anchetatorii au efectuat 11 verificări ca urmare a sesizărilor primite de la cetăţeni la Telverde. Cu toate acestea, chiar dacă şi în Bihor au fost difuzate spoturile şi au fost postate afişele din cadrul campaniei, numărul celor care au apelat Telverde anul acesta nu a crescut. Mai mult, majoritatea sesizărilor primite de Biroul Anticorupţie Bihor nu sunt de competenţa DGA. "Avem încă o problemă cu faptul că cetăţenii nu reuşesc să facă diferenţa între DGA şi DNA. Sunt multe sesizări care nu sunt de competenţa noastră şi rămâne un număr mare de cetăţeni care apelează la noi în probleme de fond funciar. O altă problemă este faptul că orice om nemulţumit consideră că la mijloc este vorba de corupţie, ceea ce nu este real. De asemenea, sunt mulţi bihoreni care doresc să îşi păstreze anonimatul", a declarat Răzvan Vesa, ofiţer în cadrul Biroului Anticorupţie Bihor. Direcţia Generală Anticorupţie a fost înfiinţată în baza Legii nr.161/2005 şi este structura specializată a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru prevenirea şi combaterea corupţiei în rândul personalului ministerului. Biroul Anticorupţie Bihor este situat în Oradea, Calea Aradului nr. 2-4, cetăţenii putând contacta personalul DGA şi la numărul de telefon: 0259/469.043.