La "Casa Minunată", din Oradea, instituţie particulară de educaţie specială, joi, a debutat seminarul cu tema "Copilul cu autism - participant comunitar". Scopul evenimentului a fost de a găsi, împreună cu părinţi şi cadre didactice, metode de a facilita integrarea şcolară şi, implicit, comunitară, a copilului cu deficienţe psihice grave. "Programul educaţional individualizat, prezentat în cadrul seminarului, este unealta de care se folosesc cadre didactice, părinţi, terapeuţi şi chiar elevi pentru a îmbunătăţi performanţele şcolare şi sociale ale copilului cu dizabilităţi", a explicat Adriana Du Plessis, directoarea instituţiei gazdă. Casa Minunată a deschis calea spre integrarea şcolară a copilului cu deficienţe grave. Între anii 1997-2006, aproximativ 200 de copii au beneficiat de serviciile Casei Minunate, 80 fiind integraţi în şcolile de stat. Toţi aceşti copii au realizat progrese însemnate în toate ariile de dezvoltare. "Echipa noastră a introdus strategii educaţionale şi terapii comportamentale de ultimă oră, metode noi pentru sistemul educaţiei româneşti, cu rezultate remarcabile îndeosebi în munca cu copilul cu autism şi întârziere mentală gravă. S-au obţinut performanţe cognitive, de comunicare şi îmbunătăţire a autonomiei personale, cât şi rezultate importante în domeniul abilităţilor motrice", a adăugat Adriana Du Plessis. La seminar au mai participat prof. Lotta Axare Lindstrom şi Niklas Ahlstrom, directorul unei şcoli vocaţionale speciale din Stockholm.