Turismul românesc a fost, zilele acestea, din nou în centrul atenţiei presei internaţionale. De data aceasta este vorba despre imaginea sa văzută de către una dintre cele mai vechi agenţii de turism din Germania, Miramundi Reisen. De mai bine de 40 de ani, această agenţie s-a specializat în organizarea de excursii care au ca destinaţie România. Directorul Horst Layer a declarat pentru ziarul Siebenburgische Zeitung că în perioada anilor 70 şi până în 1989, litoralul românesc al Mării Negre se afla în topul preferinţelor turiştilor nemţi. Imediat după revoluţia din 1989, turismul a cunoscut o perioadă ?neagră?. Directorul agenţiei germane consideră că este cu atât mai grav faptul că unele greşeli ale trecutului sunt repetate: se doreşte o îmbogăţire rapidă, serviciile lasă de dorit, iar promovarea în agenţiile de turism străine este foarte slabă. Cu toate acestea, în ultimii 5-6 ani, turismul românesc dă semne de revenire. Privatizarea şi concurenţa puternică din Bulgaria au contribuit şi ele la acest lucru.