Primăria Oradea şi împlicit consilierii locali s-au ales cu un nou proces, după ce executivul local a refuzat să dea curs solicitării Prefecturii Bihor de a reveni asupra hotărârii de achiziţionare a 23 de tramvaie second-hand. În urmă cu câteva săptămâni, una dintre societăţile de salubritate din Oradea a atacat în contencios administrativ alte două hotărâri adoptate de Consiliul Local, de această dată, cei care au iniţiat această procedura au fost juriştii Prefecturii Bihor. Specialiştii din cadrul Prefecturii Bihor au înregistrat, ieri, acţiunea la Tribunalul Bihor, aceasta urmând să se judece, ţinând cont de urgenţa cauzei, în cel mult două săptămâni. În ce priveşte celelalte două hotârâri ale CLO privind tariful de salubritate şi redeschiderea vechii halde de gunoi, Prefectura urmează ca, abia săptămâna următoare, să formuleze în faţa instanţei de judecată o cerere de anulare a acestora. Hotărârea Prefecturii de a chema în judecată Consiliul Local şi Primăria Oradea a venit la numai o săptămâna de la data la care executivul local ar fi trebuit să pună pe ordinea de zi a şedinţei legislativului reanalizarea hotârârii de achiziţionare prin negociere directă a celor 23 de tramvaie la valoarea totală de 1,5 milioane euro. Încă din 12 august, a plecat din Prefectură spre Primăria Oradea o cerere prin care se solicita completarea hotărârii cu documentaţia care a stat la baza luării ei. În urma răspunsului evaziv, pe data de 29 august, Prefectura a trimis executivului local o nouă adresă prin care se cerea "reanalizarea hotărârii sub aspectul dovezilor că PMO beneficiază de posibilitatea valorificării unei oportunităţi de scurtă durată, extrem de avantajoasă, şi în urma căreia poate cumpăra produse la un preţ considerabil mai mic decât cel practicat pe piaţă, pentru produse de acelaşi nivel tehnic şi calitativ". Deşi pe data de 31 august era convocată o şedinţă ordinară a CLO, executivul nu a solicitat reanalizarea hotărârii amintite, mai mult peste o săptămână, este convocată o nouă şedinţă, însă nici de această dată executivul nu dă curs cererii Prefecturii Bihor. În aceste condiţii, pasivitatea executivului a fost interpretată în sensul menţinerii poziţiei iniţiale, fapt care vine în opoziţie cu solicitarea Prefecturii, conflictul urmând să fie tranşat doar în faţa instanţei. Pâna la această dată, actualul legislativ orădean are la activ cinci cereri de chemare în judecată, iar potrivit Legii 215/2001 privind administraţia publică, "consiliul local poate fi dizolvat dacă a adoptat, într-un interval de cel mult şase luni, cel puţin trei hotărâri care au fost anulate de instanţa de contencios administrativ prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă".