Administraţia Finanţelor Publice (AFP) Bihor reaminteşte contribuabililor că, începând de la mijlocul lunii mai, se aplică noi proceduri la obţinerea unor documente fiscale.

Conturile de disponibilităţi în care se încasează sume de la instituţiile publice (cont 50.69 Disponibil in Trezoreria Oradea) vor rămâne/se vor deschide în Trezoreria muncipiului reşedinţă din judeţul pe a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea contribuabilii mijlocii. Solicitările de fişă analitică pe plătitor se vor comunica în urma depunerii unei cereri, în original, în care se va menţiona şi email-ul la care să se transmită fişa. Cererea va fi semnată de reprezentantul legal al societăţii, respectiv administratorul firmei sau  directorul general şi poate fi transmisă prin poştă cu confirmare de primire sau poate fi depusă la sediul Administraţiei.

În ceea ce priveşte cesiunea creanţelor fiscale, în bata prevederilor art. 28 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, creanţele fiscale privind drepturi de rambursare sau de restituire ale contribuabilului/plătitorului pot fi cesionate numai după stabilirea lor prin decizie de restituire. Cesiunea produce efecte faţă de uniatatea fiscală competentă numai de la data la care aceasta i-a fost notificată, iar desfiinţarea cesiunii sau constatarea nulităţii acesteia ulterior stingerii obligaţiei fiscale nu este opozabilă unităţii fiscale. De precizat că, potrivit legii, contractele de cesiune şi notificările trebuie depuse la Fisc, la registratură, sau prin transmitere poştală, numai după emiterea Deciziilor de rambursare/restituire. AFP Bihor informează, de asemenea, că Decizia de rambursare TVA poate fi vizualizată pe site-ul A.N.A.F. www.anaf.ro, domeniul ”Info publice”, modulul „05 Situaţia deconturilor de TVA cu opţiune de rambursare” şi, respectiv, “06 Stadiul de solutionare al unui decont cu suma negativa de TVA”. Legat de facilităţile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 44/2015, coroborat cu OMFP nr. 3831/2015, Fiscul bihorean atenţionează contribuabilii că intenţia de a beneficia de aceste facilităţi trebuie exprimată prin depunerea unei notificări, fie la registratura Administraţiei entru Contribuabili Mijlocii - Cluj Napoca, fie comunicată prin poştă cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire.