Programul de înnoire a parcului auto devine operaţional Peste 280 de firme din întreaga ţară s-au calificat pentru a prelua maşinile casate de români în cadrul programului de înnoire a parcului naţional auto, în vreme ce altele 20 - producătoare şi importatoare de maşini - au fost admise pentru a furniza maşinile noi în baza avansului de la stat. Bihorenii care doresc să predea autoturismele uzate se pot adresa la oricare din cele 16 puncte de colectare din judeţ, dar nu înainte de a se înscrie pe listele întocmite de fiecare producător agreat, în funcţie de sumele de care dispun şi de preferinţele pe care le au. Lista punctelor de colectare din Bihor precum şi lista producătorilor agreaţi, în pagina.... Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor (MMGA) a anunţat, ieri, că a ales firmele având obiect de activitate colectarea deşeurilor care vor participa la programul de înnoire a parcului auto românesc. Bihorenii care doresc să predea autoturismele uzate se pot adresa la oricare din cele 16 puncte de colectare din judeţ. Opt dintre acestea sunt amplasate în Oradea şi aparţin SC Remat Bihor SA (punctele de lucru din str. Gutemberg nr. 16 şi str. Rampei, nr. 1), SC Amur System SRL (punctele de lucru din str. Plantelor, nr. 4, str. Digului, nr. 31, str. Oneştilor, nr. 78 şi str. Cazaban, nr. 37), SC Recimat Exim SRL, str. Borşului nr. 37/B şi Mehrom Rromania SRL, str. Coriolan Hora nr. F.N. La Beiuş funcţionează alte două puncte de colectare, unul aparţinând SC Remat Bihor, pe str. 1 Decembrie 1918 şi altul al SC Amur System, pe str. Nicoale Iorga. De asemenea, SC Remat Bihor mai are puncte de colectare la Salonta, pe str.Gestului, nr. 1 şi la Aleşd, pe str. Bobâlna, nr.72. La Marghita, autoturismele uzate pot fi predate la punctul de lucru al SC Remat Zalău, amenjat pe str. Republicii, alte puncte în judeţul Bihor fiind cele amenjate de SC Mance Impex SRL la Drăgăneşti, nr. 26/A, de SC Magnatur Import Export SRL la Uileacu de Criş, nr.90/A şi de SC Raul & Roxana SRL la Lugaşu de Jos, nr. 264/B După casarea maşinilor (obligatoriu mai vechi de 12 ani), românii vor stabili dacă prima de 30 de milioane primită de la stat va constitui avans pentru o maşină produsă în România sau pentru una importată de una din cele 20 de firme admise în proiect. Românii vor avea de ales dintre modelele produse de uzinele Dacia Piteşti ori Daewoo Craiova şi cele aduse de importatori şi printre care se numără Alfa Romeo, Audi, Citroen, Chevrolet, Fiat, Ford, Kia, Maseratti, Mitsubishi, Mazda, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Suzuki şi Volkswagen. În a doua fază a proiectului, după publicarea listei de producători şi distribuitori din program, cetăţenii care vor să schimbe maşinile mai vechi de 12 ani se vor înscrie pe liste întocmite de fiecare producător agreat, în funcţie de sumele de care dispun şi de preferinţele pe care le au. După înscrierea pe listă, cel ce urmează să-şi schimbe maşina merge la o firmă specializată în colectarea maşinilor vechi şi depune autoturismul uzat. Cu documentul primit de la firma de reciclare, solicitantul aşteaptă să-i vină rândul şi să primească maşina, virată de firma pentru care a optat şi pe lista căreia s-a înscris.