De curând, a fost declanşată campania naţională "Tuberculoza se vindecă", care îşi propune să schimbe percepţia publicului, în special a tinerilor, asupra acestei afecţiuni. Un studiu efectuat în luna octombrie a acestui an, pe un eşantion de 1207 persoane cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani, din mediul rural şi urban, arată că tuberculoza este considerată următoarea după HIV şi afecţiunile psihice, pe lista bolilor ruşinoase de către tinerii români. Studiul efectuat de Institutul de Sănătate Publică Bucureşti şi Ministerul Sănătăţii, prezentat miercuri o dată cu lansarea campaniei, arată că tinerii români consideră tuberculoza o boală gravă, dificil de vindecat şi cu risc mare de deces. Atitudinea generală faţă de această boală este una de respingere, tuberculoza intrând în categoria bolilor ?ruşinoase?. Peste o treime dintre tineri apreciază că, în cazul în care ar afla că o persoană din anturajul lor s-a îmbolnăvit de tuberculoză, s-ar feri de acel om. În plus, cei care suferă sau au suferit de această afecţiune vor evita să recunoască acest fapt, că sunt bolnavi, de teama excluderii sociale. Această stigmă este întreţinută de lipsa de informaţii corecte asupra modului de transmitere a afecţiunii, asupra factorilor favorizanţi şi a modului în care decurge tratamentul până la vindecarea completă. Iar respingerea bolii, considerată gravă şi ruşinoasă, este una dintre barierele importante în lupta contra acestei afecţiuni, întrucât, din cauza acestei percepţii, prezentarea la medic este uneori tardivă, diagnosticul şi, apoi, tratamentul, greu acceptate. Trebuie ştiut însă că, după un tratament corect timp de trei săptămâni, această boală nu mai este contagioasă. Tuberculoza este o afecţiune gravă, dar perfect vindecabilă, dacă se depistează la timp şi se respectă conduita terapeutică corectă. Tratamentul trebuie luat în continuare, timp de şase luni, ceea ce asigură vindecarea completă. Desfăşurată sub sloganul "Tuberculoza se vindecă", campania de comunicare lansată săptămâna trecută se va desfăşura în toată ţara pe parcursul a două luni: noiembrie şi decembrie. Acţiunea îşi propune să schimbe percepţia publicului, asigurându-i o informare corectă asupra acestei boli, prin realizarea de materiale informative: pliante şi postere, care vor fi distribuite publicului.