Aşa cum am prevăzut, listele de calcul al întreţinerii, afişate în prima parte a lui februarie, au adus cu ele şi serioase nemulţumiri din partea consumatorilor. Ieri dimineaţă, sediul Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor Bihor a fost luat cu asalt de consumatorii cărora facturile le par nejustificate, doar în primele ore ale dimineţii de ieri fiind înregistrate zece reclamaţii. După cum se cunoaşte, multe dintre blocurile de locuinţe au fost contorizate, teoretic, cel puţin - membrii asociaţiei putând avea un control asupra cantităţii de energie termică furnizată. Mai mult - unii proprietari şi-au montat în apartamente şi repartitoare de căldură. Nu în treacăt fie spus - ele nu sunt la îndemâna tuturor, date fiind preţurile (circa 30 Euro/bucată)... "Avem reclamaţii în special de la consumatorii care şi-au montat repartitoare şi care sunt vădit nemulţumiţi de sumele afişate. Pe de altă parte, între locatarii aceluiaşi bloc de locuinţe există diferenţieri de plată. Credem că şi Primăria municipiului, prin serviciul său specializat care veghează, în baza Hotărârii de Guvern nr. 85/septembrie 2001, la buna funcţionare a asociaţiilor de proprietari trebuie să-şi facă datoria!" - ne-a declarat în dimineaţa zilei de ieri directorul executiv adjunct, Traian Bejan. Din discuţia purtată cu domnia sa a mai reieşit (fapt ştiut de noi, de altfel) că (încă mai) există administratori care nu cunosc legislaţia în vigoare. Anume că facturarea energiei termice se face în funcţie de suprafaţa utilă, conform Hotărârii de Guvern nr. 1386/ 27 noiembrie 2003! Foarte rău, precizăm noi, ţinând seamă că aceia diriguiesc soarta (şi finanţele) unei asociaţii nu sunt proprietari ai imobilelor, ci simpli administratori aflaţi în slujba membrilor asociaţiei de proprietari, chestiune pentru care primesc şi indemnizaţie. Adică bani! Pentru că tot veni vorba despre repartitoare, reamintim la rându-ne consumatorilor că aparatele trebuie să fie însoţite, la achiziţionare, de certificate de garanţie, respectiv declaraţii de conformitate (în situaţia în care nu există C.E.). Revenind, facturile pe ianuarie nemulţumesc consumatorii şi pe bună dreptate. Ele s-au dovedit mai mari decât pe decembrie, urmare a unui aşa-numit "indice de creştere de circa 80 %", motivele invocate de furnizor fiind atât temperatura redusă, cât şi numărul mai mare de zile. Nu putem încheia decât sugerând, asemeni directorului adjunct executiv, Serviciului de îndrumare şi control asociaţii proprietari să fie cu ochii deschişi la problemele cu care se confruntă în aceste zile consumatorii de agent termic, de asemenea - la modalitatea de calcul al căldurii de către acei administratori care nu cunosc legislaţia. Nouă nu ne rămâne decât să sperăm că, date fiind cele 29 de zile ale lui februarie, vom plăti... mai puţin.