*Angajatorii ar putea plăti o amendă cuprinsă între 1500 şi 20000 de lei pentru fiecare contract de muncă neînregistrat în registrul general de evidenţă a salariaţilor, precum şi o amendă cuprinsă între 3500 şi 5000 de lei pentru completarea acestuia cu date eronate. Noi contravenţii în cazul angajatorilor

Potrivit unui Proiect de hotărâre elaborat de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale (MMFPS), angajatorilor li se vor impune o serie de obligaţii cu privire la înregistrarea informaţiilor privind angajaţii. Prin Proiectul de HG pentru modificarea şi completarea HG nr. 161/2006 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor sunt stabilite, în acelaşi timp, alte două noi contravenţii: neînregistrarea contractelor individuale de muncă în registrul general de evidenţă a salariaţilor anterior începerii activităţii şi, respectiv, completarea acestuia cu date eronate.

Astfel, în proiect se prevede stabilirea amenzii de 1.500 lei pentru fiecare contract neînregistrat în registrul general de evidenţă a salariaţilor anterior începerii activităţii, fără ca valoarea cumulată a amenzii să depăşească 20.000 lei şi stabilirea amenzii de 3.500 - 5.000 lei pentru completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor cu date eronate.

Încetarea contractului individual de muncă

Totodată, Proiectul propune obligaţia angajatorilor de a înregistra în registrul general de evidenţă a salariaţilor elementele de identificare a tuturor salariaţilor - nume, prenume, CNP, data angajării, funcţia/ocupaţia, conform specificatiei COR sau altor acte normative, tipul contractului - cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii de către salariat. De asemenea, noilereglementări stabilesc ca obligatorie înregistrarea în registru a datei şi temeiului încetării contractului individual de muncă la data încetării contractului individual de muncă. Mai mult, angajatorii vor avea obligaţia de transmitere a registrului la Inspectoratul Teritorial de Muncă în a cărui rază îşi au sediul sau domiciliul, după caz, cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către primul salariat şi, ulterior, de către fiecare nou salariat. Reamintim că angajatorii au obligaţia, potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) şi art. 4 alin. (1) din HG nr. 161/2006 de a înfiinţa un registru general de evidenţă a salariaţilor, de a-l prezenta inspectorilor de muncă la solicitarea acestora şi de a-l transmite la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui raza teritorială îşi au sediul sau domiciliul, după caz, în termen de 20 de zile de la data angajării primului salariat şi, respectiv, de 5 zile de la introducerea oricărei modificări.