Stabilirea traseului autostradei Oradea - Braşov a adus multă bucurie în tabăra făuritorilor de agregate de carieră, pentru că dintr-odată acestora li s-a deschis o nesperată piaţă de desfacere, deoarece realizarea unei autostrăzi va ... înghiţi foarte mari cantităţi de piatră, de diferite dimensiuni, în special pentru realizare infrastructurii. Pentru că traseul autostrăzii se va aşeza în principal peste terenuri agricole, fundaţia drumului va trebui puternic consolidată. Într-o încercare frontală de a constata pe câte balastiere ar putea conta făuritorii autostrăzii, ne-am dat seama că Bihorul este relativ bine dotat cu surse de piatră şi cu balastierele de rigoare. Dintre balastierele apreciate ca mari, adică al căror volum de pregătire a agregatelor se ridică anual la peste 100 mii mc nisip se află ?Aqua Serv? de la Sântimreu, balastiera aparţinătoare de S.C.Construcţii Bihor, de la Borş, balastiera ?Samos? şi balastiera ?Timcave Construct SRL?, ambele din zona Episcopiei Bihor. O serie de balastiere de mai mică capacitate se află în preajma cursului Crişului Repede, cum sunt cele de Aleşd, de la Fughiu sau de la Sântandrei. Capacitatea de producţie a acestor balastiere, să le spunem din eşalonul II, din Bihor, este doar 10 -20 mii mc nisip pe an. Dar dacă agregatele de aici nu sunt pe măsura cerinţelor drumului, în sprijin le pot veni marile balastiere, înşirate pe cursul marilor râuri, precum Someşul, Mureşul sau chiar Oltul. Dar, deocamdată, principala problemă este a începerii lucrărilor la autostradă.