Candidatul independent la Primăria Oradea, Dorel Vesa, şi-a prezentat ieri, într-o conferinţă de presă, componenţa staff-ului său de campanie, printre membrii acestuia numărându-se un fost consilier al preşedintelui George W. Bush. Lucilean Olteanu s-a ocupat în campania pentru Casa Albă de comunitatea de vietnamezi din Los Angeles, experienţa acumulată aici recomandându-l pentru coordonarea campaniei care vizează ocuparea fotoliului de primar al Oradiei.

Întors în ţară, Olteanu şi-a manifestat dezamăgirea faţă de balcanismul în care societatea românească pare să se afunde. El s-a angajat să-l sprijine pe Dorel Vesa în campania menită să schimbe garnitura de la Primăria Oradea. Un prim pas pe care Vesa intenţionează să îl facă este constituirea unei formaţiuni politice la nivel local, fără însă să aibă o doctrină politică, considerând că la nivel local singura doctrină este interesul comunităţii. În ce priveşte alegerea grupului ţintă, Vesa îşi va canaliza atenţia către oamenii de rând şi cei nedecişi. Una dintre principalele teme ale campaniei sale va fi starea jalnică a infrastructurii orădene şi modul în care conducerea Primăriei Oradea a gestionat în ultimii ani lucrările de canalizare şi asfaltare din municipiu. "Groza, în calitate de viceprimar, a coordonat activitatea Direcţiei Tehnice, răspunzând direct de modul în care au fost executate lucrările de infrastructură. În această calitate, el va trebui să dea socoteală", a punctat Dorel Vesa. Acesta a amintit modul haotic în care au fost executate lucrările de canalizare, apă şi asfaltare din oraş, el arătând că, după ce s-a turnat asfaltul, în multe zone centrale s-a revenit şi s-au aprobat desfacerile de pavaj. În ce priveşte firma maghiară Keviep, Vesa consideră că, după ce a blocat circulaţia oraşului timp de trei ani, Primăria nu ar trebui să susţină acordarea unei bonificaţii de 1,8 milioane euro.

De asemenea, Vesa consideră că Oradea a ratat toate oportunităţile de afaceri, numeroşi investitori ocolindu-ne din cauza politicii fiscale a conducerii Primăriei. Vesa a arătat cu degetul şi ultima lovitură a conducerii PMO, achiziţia celor 10 tramvaie, care costă peste 27 milioane de euro, o investiţie care va îndatora oraşul pentru zeci de ani de acum încolo.