Un inginer din Chicago, Libb Thims, a realizat o listă cu persoanele care au schimbat lumea, fiind incluse personalităţile cu o rată a IQ-ului peste 200. Deoarece în timpul lui Nicolaus Copernicus nu existau testele pentru măsurarea IQ-ului, Thims a utilizat metodologia COX pentru a prezice IQ-ul.

Din listă lipsesc, însă, Charles Darwin şi Stephen Hawking. Alte persoane consideră că inteligenţa lui Shakespeare nu poate fi comparată cu cea a lui Marie Curie. În listă sunt incluse personalităţile cu o rată a IQ-ului peste 200, notează Descoperă.

Mai jos găsiţi lista celor 20 cei mai inteligenţi oameni:

1. Lista îl clasează pe Johann Goethe drept cel mai deştept om din istorie, cu un IQ între 210-225. Acesta a creat prima teorie a evoluţiei, a pus bazele chimiei şi a fost un geniu literal, abilitate reflectată în opera ,,Faust''; 2. Recunoscutul fizician şi creatorul teoriei relativităţii Albert Einstein este al doilea cel mai inteligent om din istorie, cu un IQ între 160-225; 3. Pe locul trei se clasează Leonardo da Vinci, pictorul renascentist, arhitect, muzician, matematician, care a realizat portretul Mona Lisei şi şi-a imaginat elicoptere înainte ca acestea să fie inventate; 4. Issac Nwton se clasează pe locul patru. Celebrul fizician şi matematician englez care a formulat teoria gravitaţiei şi legea mişcării corpurilor avea IQ-ul între 190-200; 5. James Maxwell avea un IQ între 190 şi 205, acesta este un recunoscut fizician predecesor al teoriilor lui Einstein. Acesta a dezvoltat teoria radiaţiilor electromagnetice;

6. Rudolf Clausius a fost un fizician german care a creat a doua lege a termodinamicii. De asemenea, a fost primul care a sugerat că moleculele sunt realizate din atomi. Acesta avea un IQ între 190-205; 7. Nicolaus Copernicus, matematician şi astronom polonez, a creat un nou model al Universului poziţionând Soarele în centrul acestuia. IQ-ul lui era situat între 160 şi 200; 8. Gottfried Leibniz avea un IQ între 182 şi 205 și a fost un filozof german care a adus un aport important în câmpul fizicii şi al limbajului, dezvoltând o nouă lege a mişcării şi o filozofie a limbajului;

9. Cu un IQ între 200 şi 300, Wiliam Sidis este unul dintre copiii geniu, considerat inspiraţie pentru filmul Good Will Hunting; 10. Thomas Young se situează pe locul zece cu un IQ între 185 şi 200. A realizat descoperiri în cadrul anatomiei umane şi în optică, inclusiv schimbarea formei ochiului atunci când focusează un obiect; 11. Carl Gauss avea un IQ între 250 şi 300, matematicianul de origine germană a fost un copil minune care a contribuit în câmpul algebrei şi al statisticilor; 12. Galileo Galilei, faimosul matematician italian, a descoperit că Venus trece prin mai multe faze, iar Jupiter ar avea patru aştrii selenari. IQ-ul acestuia este între 180-200;

13. Leonhard Euler este fondatorul disciplinei matematică, având un IQ între 180-200; 14. Nikola Tesla, inventatorul bobinei Tesla şi a sistemului de telecomunicaţii transatlantic, are IQ-ul între 140-310; 15. Wiliam Shakespeare are un IQ de 210 și este cunoscut ca cel mai bun scriitor englez, realizând cele mai cunoscute opere din lume; 16. Francois-Marie Arouet este considerat unul dintre cei mai buni scriitori francezi. Acesta a fost un critic al lui Descartes, IQ-ul său fiind între 190-200; 17. Eltore Majora, fizicianul italian, unul dintre experţii care au descoperit reacţia particulelor subatomice, IQ-ul său situându-se între 183-200; 18. Emanuel Swedenborg avea un IQ de 165-210, recunoscut pentru munca sa teologică, putând să descrie Raiul şi Iadul și considerând că poate să le viziteze când doreşte;

19. Chrtopher Hirata a fost un copil minune, astrofizician angajat de NASA la doar 16 ani pentru a cerceta colonizarea planetei Marte, IQ-ul său fiind de 225; 20. John Stuard Mill, un filozof care încă este contestat de politicienii din zilele noastre, IQ-ul acestuia fiind situat între 180-200.

În listă sunt incluse numeroase femei, dar mult mai puţine decât bărbaţii, deoarece femeile nu au avut parte de acelaşi nivel de educaţie.