În condiţiile în care şefii municipalităţii se lamentează constant că în sarcina lor sunt puse, an de an, tot mai multe responsabilităţi ce implică cheltuieli cărora, cu greu, li se mai poate face faţă, s-ar impune şi o oarecare temperare a elanului cu care angajaţii instituţiei cheltuie banul public. Dacă pentru unele activităţi social-comunitare s-au mai găsit niscaiva fonduri doar înainte de campania pentru (re)alegerile locale, acum, după ce cam aceeaşi echipă s-a văzut confirmată în fruntea municipalităţii, parcă nici nu mai contează faptul că vistieria bugetului local este aproape goală. În timp ce mii de tineri orădeni visează la un apartament într-un bloc ANL sau când tavanul este gata să se prăbuşească peste pacienţi în spitale şi zeci de străzi sunt lipsite de canalizare, funcţionarii Primăriei Oradea înroşesc liniile de telefon ale instituţiei pe banii contribuabililor. Aşa se face că, în vreme ce serviciile comunitare suferă din cauza slabei finanţări, factura de telefon a municipalităţii creşte constant, lună de lună. Dacă la începutul anului, mai exact în luna ianuarie, cei aproximativ 250 de angajaţi ai Primăriei Oradea au vorbit la telefon în valoare de 172.740.634 lei, nouă luni mai târziu, în septembrie 2004, factura de telefon a urcat la 247.321.924 lei. Chiar dacă în intervalul scurs de la începutul anului şi până în prezent, într-o oarecare măsură au fost majorate tarifele convorbirilor şi valoarea abonamentelor, creşterea spectaculoasă a acestor cheltuieli nu se poate justifica doar în acest fel. Numai în primele nouă luni valoarea totală a facturilor telefonice achitate de Primărie se ridică la 1.741.256.226 lei, dar acest aspect nu pare să-i îngrijoreze pe edili, care susţin, contrariaţi, că suma alocată în buget la capitolul cheltuieli telefonice pe nouă luni este de 1.755.681.134 lei, deci funcţionarii publici ar merita chiar felicitaţi pentru economia de aproape 14 milioane de lei. Chiar şi în condiţiile în care telefoanele funcţionarilor Primăriei au fost puse sub parolă, dacă raportăm suma de 1.741.256.226 lei la cele 200 de zile lucrătoare din primele nouă luni ale acestui an, rezultă că cei 250 de salariaţi ai municipalităţii au vorbit, în medie, de nouă milioane de lei/zi. Un alt calcul relevă faptul că, de la începutul anului şi până la sfârşitul lunii septembrie, un singur funcţionar a vorbit la telefon de 6.749.055 lei...