Mai multe ONG-uri locale, reprezentanţi ai bisericilor, ai Primăriei Oradea, Universităţii din Oradea şi ai unor firme locale au participat, ieri, la o masă rotundă organizată de Fundaţia Comunia şi Comisia Socială a Consiliului Local al municipiului Oradea. Tema întâlnirii, desfăşurată în sala "Traian Moşoiu" a Primăriei, a fost "Crearea unui mecanism comunitar - o alternativă la problemele sociale cu care se confruntă municipiul Oradea".

Potrivit Andei Maier, director de Dezvoltare al Fundaţiei Comunia, scopul întâlnirii a fost acela de a crea un mecanism comunitar format din principalii actori sociali ai municipiului de pe Criş: ONG, reprezentanţi ai mediului de business, reprezentanţi ai bisericilor locale şi reprezentanţi ai CLO. "Acest mecanism se doreşte a fi unul extrem de pragmatic şi cu eficacitate crescută, astfel încât să faciliteze comunicarea şi interacţiunea celor implicaţi pentru rezolvarea principalelor probleme sociale ale municipiului Oradea", a precizat Anda Maier. Obiectivele anunţate au fost identificarea problemelor sociale din municipiu pentru o direcţionare mai eficientă a resurselor, oferirea de soluţii pentru rezolvarea eficientă a problemelor sociale, întocmirea unei strategii de funcţionare a mecanismului comunitar. Consilierul local Florica Cherecheş a precizat că printre cei care au nevoie de sprijin se numără persoanele cu dizabilităţi, comunităţile excluse social sau defavorizate, persoanele care părăsesc casele de plasament, persoanele fără adăpost etc. "Comunitatea, prin instituţiile care există, publice sau private, vine să le întindă o mână prin oferirea de servicii sociale", a menţionat Florica Cherecheş. Prezent la întâlnirea de ieri, consilierul în afaceri Dacian Palladi i-a acuzat pe reprezentanţii ONG-urilor că nu ştiu cum să obţină bani de la companii pentru programele de responsabilizare socială. "Nu ştiţi cum să vorbiţi cu companiile şi nu credeţi. Nu ştiţi pentru că nu citiţi şi nu munciţi. Nu citiţi tehnici şi metode comunicative şi nu munciţi pe brânci, nu aveţi legătură intrinsecă cu mediul de afaceri. Nu credeţi, pentru că nu vă dezvoltaţi spiritual. Dacă v-aţi dezvolta spiritual, aţi şti să creaţi mesaje. Concluzia: aveţi nevoie de consultanţă", a precizat Palladi, care i-a atenţionat pe cei prezenţi să nu mai susţină că sunt organizaţii nonprofit pentru că "toţi cei de aici sunteţi pe plus".