Şoferii orădeni vor scăpa de aglomeraţia de pe şoseaua de centură în mai puţin de două luni şi vor putea folosi porţiunea complet refăcută dintre complexul comercial Selgros şi Calea Clujului până la sfârşitul anului. Cel puţin aşa promite Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Traficul infernal de pe unele porţiuni ale drumului de centură Ovid Densusianu, respectiv strada Podului nu va mai reprezenta o problemă pentru şoferi după data de 31 iulie a.c., dată la care CNADNR speră să finalizeze lucrările de modernizare. "Întreaga centură dintre Bulevardul Ştefan cel Mare şi până la Calea Aradului va fi gata la sfârşitul lunii următoare, conform oficialilor de la Drumuri Naţionale. Pentru ca traficul să fie cât mai fluid, vor fi refăcute şi intersecţiile de pe traseu: la intersecţia străzii Uzinelor cu Podului va exista o giraţie, în timp ce intersecţia Henrik Ibsen - Meşteşugarilor va fi una de tip dirijat", a precizat Leontin Pătcaş, şef Servicii Drumuri şi Poduri din cadrul PMO. La ora actuală, se apropie de final lucrările la tronsonul de centură între Calea Aradului şi Şoseaua Sântandreiului, aici urmând să fie montaţi stâlpii ce vor delimita cele patru benzi de circulaţie, câte două pe fiecare sens. Totodată, Pătcaş afirmă că CNADNR se va ocupa şi de vechea centură dintre magazinele Selgros şi Metro, care a ajuns aproape impracticabilă din cauza gropilor. Aceasta va fi, de asemenea, refăcută tot pe patru benzi până la sfârşitul acestui an, infrastructura urmând să adăpostească reţeaua de conducte de apă. Un termen la fel de îndepărtat în ceea ce priveşte reabilitarea completă îl are şi Podul CFR. "Lucrările la ambele poduri de pe centură, atât cel peste Crişul Repede, cât şi cel peste Şoseaua Borşului, vor mai întârzia în acest an, urmând ca simultan să înceapă construcţia la tronsonul de şosea de peste râu, paralel cu podul vechi", a încheiat Pătcaş.

Selina vrea să finalizeze lucrările la timp
Conform informaţiilor furnizate de Călin Roman, directorul general al grupului Selina, lucrările la şoseaua de centură vor fi finalizate până în luna august. "Putem spune că 31 iulie este un termen realist pentru încheierea lucrărilor. Pe tronsoanele Calea Aradului - Calea Sântandreiului, respectiv Calea Sântandreiului şi Calea Al. Cazaban mai trebuie doar să turnăm straturile finale de asfalt", a informat Roman. Potrivit acestuia, singurele întârzieri ale lucrărilor sunt cauzate de studierea posibilităţilor de amenajare a intersecţiilor dintre Henrik Ibsen şi Ovid Densusianu, respectiv Podului cu Uzinelor. "Cel mai probabil, vom amplasa sensuri giratorii în intersecţii, oricum, decizia va fi luată de autorităţile locale în concordanţă cu CNADNR. Sperăm ca, săptămâna viitoare, să avem gata planurile pentru a ne putea apuca de lucru", a continuat Roman. În opinia sa, termenul de 31 iulie este realist, singurele probleme ce ar putea încurca planurile fiind reabilitarea Podului CFR, care necesită un proces tehnologic mai complicat. Preţul lucrărilor realizate la şoseaua de centură pe cele trei tronsoane se ridică la 50 de milioane de lei, iar pentru sectorul de drum Selgros - Metro, spre Calea Clujului, Selina va încasa alte 30 de milioane. "Avem contract cu CNADNR să refacem drumul dintre Selgros şi calea ferată, restul şoselei de centură, până pe Clujului, nefiind inclus în plan. Lucrările vor decurge aici mai uşor decât pe sectorul Ovid Densusianu şi str. Podului, neexistând atât de multe utilităţi care să fie relocate sau refăcute", a mai adăugat Roman. Directorul general al Selina speră că centura va putea fi deschisă complet traficului în maximum cinci luni, în cazul în care Compania Naţională de Drumuri va achita fondurile necesare către constructor.