Multe "claxoane" pentru... mai nimic! În 22 septembrie a.c., comisarul şef Mihai Stancu, directorul nou-înfiinţatei Direcţii Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, declara, într-o conferinţă de presă, că sistemul de examinare pentru obţinerea permisului de conducere se va schimba, după ce Direcţia pe care o conduce va prelua sarcinile în acest sens de la Direcţia Poliţiei Rutiere. Stancu a precizat, la acea dată, că proba practică va fi mult mai grea, constând în patru examinări în loc de una, iar chestionarele de examen vor fi simplificate. Examinatorul va decide condiţiile Iată că o ştire de ultima oră ne informează că structura examenului pentru obţinerea permisului auto va rămâne neschimbată: sala şi o singură probă practică. Surse din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI) au precizat că examenul auto consta tot într-o singură proba practică, numai că examinatorul va fi cel care va putea decide condiţiile în care grupele de candidaţi o vor susţine: fie ziua, fie noaptea, fie în afara oraşului. Durata de susţinere a probei practice va rămâne neschimbată: cel mult zece minute. În ceea ce priveşte chestionarele de examinare, acestea vor conţine tot 26 de întrebări, ca şi până acum. Noutatea va consta în faptul că, din cele patru variante de răspuns, numai una singură va fi cea corectă şi nu vor mai exista două sau mai multe variante de răspuns corect pentru aceeaşi întrebare, ca până acum. "Examenul nu va fi mai greu, dar va fi mult mai serios, având in vedere numărul mare de accidente grave şi numărul de morţi înregistrat, anual, pe drumurile ţării", a declarat purtătorul de cuvânt al MAI, inspector principal Marius Tache. DRPCIV - Naşul examenelor pentru permisul de conducere La 7 octombrie, Guvernul a decis ca examenul pentru obţinerea permisului de conducere pe drumurile publice să fie organizat şi susţinut la serviciul public comunitar specializat - Direcţia Regim Permise de Conduce şi Înmatriculare a Vehiculelor -, care va prelua aceste atribuţii de la Poliţia Rutieră. Această prevedere a fost inclusă într-o hotărâre, care modifică şi completează Regulamentul de aplicare a OU 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Permisul de conducere va fi eliberat de către serviciile publice comunitare specializate, acestea având competenţe şi în ceea ce priveşte înmatricularea şi radierea autovehiculelor şi remorcilor. Modul de organizare şi de desfăşurare a examenului, precum şi regulile de pregătire şi de atestare a examinatorilor vor fi stabilite prin ordin al ministrului Administraţiei şi Internelor. Potrivit actului normativ, în cazul în care se va constata că o persoană a fost declarată "admisă" prin încălcarea dispoziţiilor legale sau prin mijloace frauduloase, documentul va fi anulat de către autoritatea emitentă. SC Şcoala Auto SA, sub asaltul candidaţilor Neîndoielnic, SC Şcoala Auto SA (SAO), de pe strada Ovid Densusianu, rămâne cea mai căutată şcoală de şoferi, fiind asaltată zilnic de către zeci de pretendenţi pentru un permis de conducere. Recent, am stat de vorbă cu directorul acestei instituţii, dl Ioan Popa, care s-a declarat pe deplin satisfăcut de bunul mers al şcolii: "Suntem şcoala de şoferi cu cea mai bună bază materială, unde pregătim conducători auto pentru categoriile A, A1, B, C, C+E, D şi Tr. Este locul unde se organizează cursuri de siguranţă rutieră şi cursuri de pregătire profesională pentru conducătorii de autovehicule în regim de taxi, în vederea obţinerii atestatului profesional pentru taximetrişti. Este continuatoarea fostei şcoli de şoferi care a activat până în anul 1989. Avem o dotare de invidiat: cabinet de legislaţie rutieră, cabinet de mecanică, atelier auto şi laborator psihologic. Acestora li se adaugă următoarele autovehicule-şcoală: autoturisme, camioane, autobuz, tractoare cu remorcă şi motociclete, toate dirijate de instructori auto extrem de bine pregătiţi." Când omul sfinţeşte locul? Cine a spus prima dată că omul sfinţeşte locul n-a greşit cu nimic. Este şi cazul directorului Ioan Popa, un adevărat gospodar, care a transformat şcoala de şoferi într-o adevărată instituţie de învăţământ superior, iar pe absolvenţi, în adevăraţi profesionişti. După cum ni se destăinuia zilele trecute, dacă şcoala ar avea un autobuz mai nou şi încă un camion Volvo, n-ar avea rivali în tot judeţul şi nici în zonele limitrofe Bihorului. Mai mult, am completa noi, ar lăsa celelalte şcoli fără obiectul muncii. După înghesuiala de la ghişeul şcolii de şoferi, credem că "zestrea" mijloacelor auto pentru şoferii profesionişti ar trebui urgent suplimentată. Noi zicem că merită.