Programul "Bani pentru rable" "Vin zeci de kilometri şi vin degeaba. Başca benzina şi drumul prost..." - aşa şi-a început nemulţumirea unul dintre cei mulţi cetăţeni încrezători în prevederile Programului de stimulare a înnoirii parcului naţional auto. Numai că socoteala din târg nu se potriveşte cu cea de acasă... 450 de miliarde de lei - aceasta este suma alocată pentru punerea în aplicare a Programul amintit, program în baza căruia vor fi casate, până la finele lui noiembrie, 15.000 de autoturisme mai vechi de 12 ani. Pe scurt - 15.000 de români vor primi câte 30 de milioane lei în bonuri valorice. Printre aceştia - şi interlocutorul nostru, venit cu maşina veche tocmai de la Girişul Negru. Doar că la Remat... nu e hârtia care dă "undă verde" la preluarea maşinii. Fapt confirmat în urma apelului nostru telefonic: "Înţelegem situaţia, dar credeţi-ne, nici noi nu putem face nimic până când nu primim o hârtie oficială de la Bucureşti care să specifice toate amănuntele acestei operaţiuni, inclusiv cine sunt producătorii/importatorii sau furnizorii de maşini autorizaţi să intre în Program"- ni s-a spus de la Remat Oradea. "Ce mă fac?" - întreba, supărat nevoie mare, cetăţeanul din Girişul Negru. "Că săptămâna viitoare(aceasta-n.a.) vine camioneta Dacia, eu n-am bonul valoric, abia am plătit avansul la maşină cu credit luat din bancă, ce diferenţă de bani să am... De la Remat mi s-a spus să mă înscriu la o altă maşină, până vine ea - vine şi hârtia, şi bonul meu... Dar asta ar fi culmea!" Multe - nici că ar fi de adăugat. Poate doar că... firească, logică ar fi fost publicarea concomitentă a listei firmelor autorizate să preia maşinile uzate şi listei producătorilor, importatorilor, furnizorilor autorizaţi să intre în Program . Asta ca să nu mai fie românul nostru pus pe drumuri de pomană!