Ministerul Sănătăţii a făcut publică situaţia sesizărilor după prima lună de funcţionare a centrului "Ce Te Doare?", înfiinţat pentru a înregistra deficienţele semnalate de către pacienţi şi medici în cadrul sistemului de sănătate. Aproximativ 2.400 de reclamaţii au fost transmise Ministerului Sănătăţii prin intermediul "Liniei Verzi" gratuite 0800.800.885 şi al adresei de e-mail "Ce Te Doare?".

Conform primelor statistici, în perioada 29 ianuarie - 20 februarie, au fost transmise Ministerului Sănătaţii aproximativ 2.000 de mesaje telefonice şi 400 de e-mail-uri. Aproximativ 60% dintre acestea se referă la problemele întâmpinate de către pacienţi, în timp ce sesizările cadrelor medicale vizează în principal lipsa oportunităţilor de exercitare a profesiei. Toate sesizările au fost înregistrate şi fie s-au soluţionat telefonic, în cazul în care acest lucru a fost posibil, fie au fost direcţionate către compartimentele specializate din cadrul Ministerului Sănătăţii, în vederea derulării investigaţiilor necesare sau a integrării în măsuri şi programe de îmbunătăţire a sistemului de sănătate. În urma centralizării, mesajele au fost clasificate astfel: 61% se referă la deficienţe în asigurarea asistenţei medicale în spitale (întârziere ambulanţe, echipamente nefuncţionale, prezumtive cazuri de malpraxis, conduita medicilor, lipsa supravegherii bolnavilor aflaţi sub tratament în spitale, lipsa medicamentelor în spitale etc.), 14% semnalează deficienţe în asigurarea asistenţei medicale ambulatorii (lipsa medicilor de familie, practici ale medicilor de familie, prescrierea de medicamente, programul acestora), 13% vizează probleme ale medicilor (lipsa posturilor, dotări insuficiente, relaţia cu superiorii, salarii mici, sumele pe care medicii le primesc de la CNAS), 7% se referă la probleme legate de medicamente (lipsa acestora în anumite judeţe, compensarea, solicitări de reintroducere a unor medicamente în lista de compensate), 3% reprezintă recomandări pentru funcţionarea sistemului de sănătate (asigurări medicale, fluxuri în spitale), iar 2% semnalează probleme ce ţin de responsabilitatea CNAS (contribuţia pentru asigurarea de sănătate a persoanelor fizice fără venituri, modul de achiziţionare a dispozitivelor medicale, lipsa sau întârzieri ale răspunsurilor la interogări în scris etc.).