Produsele de folosinţă îndelungată reprezintă, de obicei, achiziţii importante, care presupun o implicare deosebită din partea consumatorului, în primul rând - una de natură financiară. Acţiunea inspectorilor OJPC a vizat, pe lângă legalitatea funcţionării agenţilor economici, şi existenţa documentului care atestă calitatea de componentă de origine eliberat de către producătorul de vehicul rutier, existenţa listei cuprinzând componentele de origine şi furnizorul respectiv, a declaraţiei de conformitate şi a certificatului de garanţie. De asemenea, în cazul pieselor de schimb auto, altele decât componentele de origine, inspectorii au verificat existenţa certificării/omologării de către RAR a componentelor produse în ţară sau importate, reluarea certificării/omologării, existenţa declaraţiei de conformitate şi a certificatului de garanţie emise de producător, de reprezentantul autorizat al producătorului sau importatorului. Trei dintre societăţile controlate au fost sancţionate pentru vânzarea pieselor fără ca acestea să fie însoţite de certificate de garanţie eliberate de producător, o alta - pentru că nu acorda garanţie pentru piesele auto comercializate atâtea luni câte prevede legea (18 luni). Alte 10 societăţi au fost amendate pentru lipsa traducerii în limba română a elementelor de identificare şi caracterizare a produselor comercializate. În ceea ce îi priveşte pe importatorii de accesorii auto, s-a constatat că certificatele de garanţie acordate consumatorilor erau incomplete, nefiind înscrise toate elementele prevăzute prin lege (HG nr. 394/1995). În mare, acestea au fost concluziile inspectorilor OPC Bihor, concluzii ce s-au soldat pentru societăţile comerciale verificate cu 21 de procese verbale de constatare a contravenţiei şi un total de 73 milioane lei amenzi.