La sfârşitul anului viitor, judeţul Bihor va avea un sistem performant de prevenire şi reducere a urmărilor în caz de catastrofe naturale, cum sunt inundaţiile, incendiile, poluările, epidemiile etc. Consiliul Judeţean Bihor a câştigat un proiect în valoare totală de 497.500 euro, care va permite implementarea unui sistem informatic de comunicare, pentru reducerea timpului de intervenţie în caz de calamităţi de la 2-6 ore la 15-30 de minute. Proiectul se va desfăşura pe parcursul a 15 luni, timp în care se va realiza o infrastructură de comunicare tip tele-video-conferinţă între instituţiile implicate în situaţii de urgenţă, un sistem de telefonie specială între entităţile administraţiei publice din Bihor şi un sistem informatic integrat pentru prognoze (GIS). "Va fi întocmită o hartă cu toate coordonatele geo-referenţiale ale judeţului, care va permite avertizarea în timp real şi înlăturarea consecinţelor negative ale calamităţilor. Acest proces are un caracter de durată. Chiar dacă sistemul a fost prevăzut pentru inundaţii, nu înseamnă că întreaga aparatură o vom închide în birouri. O vom putea folosi şi pentru incendii, poluări sau alte calamităţi", a precizat Mircea Ghitea, prefectul judeţului Bihor. În prima etapă va fi demarată procedura de achiţizie a sistemelor informatice, iar timp de 15 luni se va lucra la realizarea hărţii electronice. În vederea implementării acestui proiect a fost alocat un sediu, pe Traian Lalescu, şi vor fi angajate nouă persoane. Potrivit site-ului CJ Bihor, se vor angaja un contabil, un auditor de calitate, un expert TIC (informatică), un operator calculatoare şi o secretară. Persoanele interesate sunt rugate să trimită un CV împreună cu o scrisoare de intenţie pe adresa de e-mail: info@cjbihor.ro.