Patronul Formulei 1, Bernie Ecclestone, a declarat, ieri, într-un interviu acordat publicaţiei The Times, că se teme ca ancheta Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA) în privinţa Renault să nu împingă echipa franceză să părăsească "Marele Circ", informează AFP.

 

FIA a deschis o anchetă asupra accidentului suferit de fostul pilot al echipei Renault, Nelson Piquet jr., la Marele Premiu al statului Singapore din 2008, care ar fi fost premeditat, pentru a-l ajuta pe coechipierul său Fernando Alonso, precizează televiziunea braziliană Rede Globo.

"Accidentul lui Nelsinho (n.r. Nelson Piquet Jr.) ar fi fost premeditat pentru ca maşina de siguranţă să intre pe pistă la Singapore. S-a zdrobit de zidul de protecţie într-o manieră foarte ciudată. Recent, într-o discuţie cu Felipe Massa, el mi-a atras atenţia asupra acestui subiect. Felipe a mers să-l vadă pe Briatore (n.r. - directorul general al echipei Renault F1) şi i-a spus: «acel accident nu a fost normal, s-a produs pentru că voi l-aţi vrut». Ceilalţi şoferi au luat în considerare această ipoteză la momentul respectiv, iar acum vorbim, din nou, de ea din cauza unei anchete pe care FIA o desfăşoară. Federaţia a angajat o companie independentă pentru investigaţii şi dispune de mărturii severe ce îl incriminează pe Flavio Briatore", susţine un comentator de la televiziunea Rede Globo.

"Nu avem nevoie de acest lucru acum. Există riscul ca Renault să părăsească această competiţie. Sper că nu va fi cazul, dar se poate întâmpla aşa ceva. Tot ce ştiu este că Flavio Briatore insistă asupra faptului că nu este la curent cu nimic. Cred că FIA examinează totul şi încearcă să afle ce s-a întâmplat cu adevărat. Cred că oficialii de la FIA ar fi extrem de supăraţi dacă ar descoperi că ceea ce susţin oamenii este adevărat", a declarat Ecclestone.

În turul 13 al Grand Prix-ului de la Singapore, care a avut loc în 28 septembrie 2008, Alonso, al 15-lea la start, a intrat la boxe pentru prima alimentare şi a ieşit pe poziţia a 20-a, ultima. Însă, după alte două tururi, colegul său, Piquet jr., i-a oferit şansa de a deveni din ultimul primul! Atunci, Renault-ul brazilianului s-a zdrobit de zidul de protecţie al circuitului realizat pe străzile oraşului Singapore, ceea ce a dus la intrarea maşinii de siguranţă pe pistă. Piquet a ieşit nevătămat din monopost, dar au urmat momente de confuzie pentru celelalte echipe. Unii dintre piloţi s-au repezit la realimentare, deşi accesul în zona standurilor era interzis, alţii au aşteptat ca intrarea la boxe să fie permisă. Singurul cu maşina plină de benzină în acel moment era Alonso şi experimentatul pilot a profitat de faptul că ceilalţi concurenţi urmau să treacă pe la standuri. După ce Safety Car-ul s-a retras, Alonso a ajuns pe cinci, dar cei patru piloţi din faţa sa aveau de rezolvat câteva "probleme": Nico Rosberg, liderul, şi Robert Kubica, locul patru, au trebuit să ispăşească un "stop and go" de zece secunde, pentru că au intrat la boxe când nu era permis accesul, iar Jarno Trulli şi Giancarlo Fisichella urmau să realimenteze. În turul 33, Alonso a preluat conducerea cursei, pe care nu a mai cedat-o până la sfârşit, câştigând în mod surprinzător cursa de la Singapore. Nelson Piquet jr. fost concediat la începutul lunii august, iar pilotul brazilian a criticat dur, într-o scrisoare deschisă, conducerea echipei Renault pentru decizia luată.