Joi seara, la Muzeul Ţării Crişurilor din Oradea, poezia s-a prezentat prin vocea poeţilor optzecişti Romulus Bucur, Viorel Mureşan şi Aurel Pantea. Întâlnirea a avut loc sub genericul "Saloanele Revistei Familia", eveniment consacrat nu numai serilor de poezie, ci şi lansărilor de carte, desfăşurate în prezenţa unor mari personalităţi culturale. "De această dată, prin proiectul ?Saloanele Revistei Familia?, a fost invitată o triadă de poeţi importanţi ai contemporaneităţii româneşti", a spus Ioan Moldovan, redactor-şef al Revistei "Familia", gazda manifestării. Orădenii au profitat de întâlnirea cu poetul, un fenomen mai puţin obişnuit, dar care tinde să se permanentizeze în România. "Dacă e să mă iau după critică, punctul forte al poeziei mele este dimensiunea erotică", afirma Romulus Bucur. Poetul reinaugurează poezia, el este un manipulator al limbajului. În versurile sale (care alcătuiesc un jurnal erotic), conştiinţa se delectează cu propriile sale desfrânări. "Eu nu am versuri dăruite de Zeu, ci scriu dintr-o perpetuă stare de criză", a explicat Aurel Pantea, redactor-şef la Revista "Discobolul", din Alba. Admirator al lui Nichita Stănescu, recunoaşte că, atunci când intri într-o atmosferă poetică, pătrunzi într-o altă ordine. Întâlnirea cu poezia, cu versurile, aceste izbucniri ale sensibilităţii poetice, rămâne un gest sublim, într-o lume de un pragmatism mizerabil.