Pe drumurile judeţene şi municipale încă mai poţi vedea mostre ale ingeniozităţii fără limite a românului - circulare pentru tăiat lemne, un fel de tractoare cu patru roţi, care circulă nestingherite pe drumurile publice, cu servanţii cocoţaţi pe utilajul fără numere de înmatriculare. Dacă legislaţia rutieră cataloghează drept infracţiune circulaţia pe drumurile publice a autovehiculelor neînmatriculate, iată că acestor circulare de tăiat lemne, cu motor, le este îngăduită circulaţia, deşi pot oricând provoca accidente rutiere nedorite. Acestea pot fi văzute zilnic pe străzile Oradiei şi pe cele din Aleşd. Bunăoară, în oraşul Aleşd se fabrică clandestin astfel de utilaje, fără ca cineva să stopeze această activitate fără autorizaţie şi care fraudează bugetul prin evaziune fiscală. Mai mult, pe DN1, şoseaua europeană care traversează oraşul Aleşd, poate fi văzut ziua în amiaza mare câte un astfel de circular care, dincolo de gălăgia pe care o produce, mai şi eliberează noxe cu mult peste limita legală admisă. Un conducător auto din Aleşd, care ne-a sunat la redacţie, ne povestea că, deunăzi, era să fie angrenat într-un accident de circulaţie cu un astfel de circular şi, deşi nu era vinovat, a fost cât pe-aici să fie victima unei agresiuni din partea acestor servanţi ai utilajului. Am mai aflat că, în urmă cu vreo doi ani, a fost depusă o reclamaţie la Poliţia oraşului Aleşd în privinţa acestor circulare, însă nu s-a luat nicio măsură, nici împotriva confecţionării artizanale a acestora şi nici a circulaţiei pe drumurile publice. Conform Codului Rutier aflat vigoare, pentru a putea circula pe drumurile publice un vehicul trebuie omologat, apoi inspectat din punct de vedere tehnic şi înmatriculat. În cazul utilajelor care fac obiectul acestui material nu se pune problema omologării lor la RAR întrucât destinaţia acestora este de a tăia lemne şi nu de a transporta persoane. Acestea se pot deplasa pe drumurile publice numai trase sau împinse cu mâna, cu condiţia să fie dotate cu dispozitive reflectorizant-fluorescente. Iată de ce, întrebăm: Pune cineva frână acestor anomalii din traficul rutier?