Consilierii judeţeni au aprobat reactualizarea documentaţiei pentru realizarea celui de-al doilea terminal, astfel încât azi va fi lansată pe SEAP noua licitaţie. Suma estimată pentru construcţia terminalului nou şi reamenajarea celui existent se ridică la 28,6 milioane lei, cu TVA inclus. De la bugetul naţional, pentru acest obiectiv s-a alocat 8 milioane lei.

 

Proiectul privind reactualizarea documentaţiei tehnico-economice pentru construirea unui nou terminal de pasageri la Aeroportul Internaţional Oradea a fost introdus din nou pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Judeţean Bihor, după ce, la precedenta şedinţă, desfăşurată la sfârşitul lunii ianuarie, proiectul a fost respins de liberali, care au profitat de absenţa social-democratului Gheorghe Ţara. De această dată, liberalii au votat în favoarea proiectului, astfel încât documentaţia să fie predată complet şi azi să poată fi demarată licitaţia pe SEAP. „Al doilea terminal este foarte important. Acesta este unul dintre motivele pentru care am făcut această şedinţă ordinară acum şi nu la finalul lunii. Vă rugăm să votăm acest material, pentru că interesul este atât al municipiului, cât şi al judeţului”, a anunţat, înainte de şedinţă, preşedintele CJ Bihor, Pasztor Sandor. El a precizat că întreaga documentaţie este pregătită pentru lansarea licitaţiei, mai lipsind doar reactualizarea documentaţiei tehnico-economice în funcţie de noul TVA (care a fost redus de la 20% la 19% începând cu data de 1 ianuarie 2017). Pasztor a mai amintit că de la bugetul naţional acest proiect a primit o finanţare de 8 milioane lei. De asemenea, şeful CJ Bihor a menţionat că este foarte posibil ca luna viitoare să anunțe noi destinații externe, astfel că numărul mare de pasageri face necesară construirea acestui terminal. Mai exact, CJ Bihor susţine că este necesară suplimentarea spaţiilor existente prin construirea unui terminal nou de pasageri care să deservească curse interne (plecări şi sosiri) şi externe (sosiri), precum şi amenajarea terminalului existent pentru deservirea curselor de plecări internaţionale. Noul teminal va fi o clădire cu regim de înălţime parter şi va asigura toate spaţiile, facilităţile şi utilităţile necesare alinierii la standardele europene impuse unui aeroport internaţional. „Valoarea totală a obiectivului de investiții conform documentațiilor tehnice revizuite elaborate la faza de proiectare Studiu de Fezabilitate de către proiectantul S.C. Iptana S.A. Bucureşti se ridică la suma de 28.625.050,00 lei, inclusiv TVA”, se menţionează în expunerea de motive. Terminalul existent a fost realizat în anul 1964. Durata estimată pentru derularea lucrările de modernizare este 12-14 luni. Votul a fost unanim, toţi cei 34 de aleşi judeţeni prezenţi dându-i acordul pentru proiect.