La Şcoala cu clasele I-VIII din Tăşad, comuna Drăgeşti, în acest an şcolar sunt înscrişi 83 de elevi în învăţământul primar şi 88 în învăţământul gimnazial, 68 la sută dintre şcolari reprezentând-o etnia rromă. Şcoala din Tăşad a fost cuprinsă în cadrul Proiectului PHARE -2005, numit "Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate" .

Alături de activitatea de bază a Şcolii din Tăşad se desfăşoară şi programul remedial la care participă 45 de elevi, dintre care 30 din învăţământul primar şi 15 elevi din învăţământul gimnazial. Cele trei ore ale programului remedial au loc zilnic, după terminarea orarului şcolar, sub supravegherea şi coordonarea cadrelor didactice din şcoală. Înainte de începerea programului, elevii beneficiază de o masă caldă, servită în condiţii igienice, în şcoală. Despre rezultatele înregistrate în cadrul acestui program care se apropie de final, ne vorbeşte directorul instituţiei şcolare, prof Gavril Bara: "De la bun început, împreună cu toate cadrele didactice ale şcolii, am pus acest proiect sub semnul maximei responsabilităţi. Ne-am bucurat în permanenţă de o îndrumare metodică atentă din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean, de ajutorul material şi financiar al Consiliului Judeţean, de sprijinul total al Primăriei Drăgeşti, respectiv al doamnei primar Sabina Fărcuţa. La această oră pot afirma că rezultatele la învăţătură ale elevilor cuprinşi în program sunt mulţumitoare, îmbunătăţindu-se atât situaţia la învăţătură şi prezenţa la ore, dar şi percepţia copiilor despre şcoală". Tot în cadrul Proiectului PHARE se desfăşoară şi aşa numita "şcoală a părinţilor", sub coordonarea unor formatori desemnaţi prin respectivul proiect. "Calitatea de bun părinte", "Rolul şcolii în viaţa societăţii" reprezintă doar două dintre temele luate în discuţie la această... şcoală. În cadrul altei activităţi, numită "Implicarea părinţilor în viaţa şcolii", s-a reuşit antrenarea acestora la o serie de lucrări de construcţie şi de amenajare a incintei unităţii de învăţământ. Excursii şcolare fie la Oradea, fie în cadrul naturii, concursuri tematice care să pună în valoare atât cunoştinţele dobândite la şcoală, cât şi calităţile native ale elevilor sunt aspecte adiacente care sporesc valoarea acestui proiect PHARE, contribuind la procesul integrării copiilor defavorizaţi în societate.