* Citirea contoarelor de către personalul ELECTRICA se face o dată la trei luni. * Posibilitatea consumatorului casnic de a cere facturarea lunară a unui consum mediu de energie electrică stabilit de acesta. La finele anului 2005, Filiala de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrica (FDFEE) Transilvania Nord, de care aparţine şi Sucursala Oradea, a implementat un nou sistem de gestiune comercială a energiei electrice şi clienţilor (OPEN SGC). Contestat sau nu, pentru consumatorii casnici caracteristicile generale ale acestui sistem înseamnă excluderea variantei de autocitire a contoarelor, astfel încât consumatorii casnici nu se mai duc la ghişeele ELECTRICA să prezinte indecşi de consum, citirea contoarelor făcându-se, la un anumit interval de timp, de către personalul ELECTRICA, iar prin această citire periodică se procedează la regularizarea consumului (recalcularea, în cazul ivirii unor diferenţe de consum şi plată faţă de estimarea iniţială). De asemenea, pentru fiecare loc de consum se emite, lunar, o factură ce conţine un estimat de consum, clientul primeşte acasă factura de energie electrică, la adresa de corespondenţă solicitată de el, plata facturii se poate face la ghişeele Electrica, dar şi la bănci (Transilvania, Carpatica, Romextera) şi la oficiile poştale din judeţ. De la implementarea acestui sistem, prin evaluările făcute, s-a ajuns acum la efectuarea unor corectări destinate îmbunătăţirii raporturilor dintre ELECTRICA şi consumatorul casnic. Aşa cum a relevat dl. ing. Gheorghe Bogdan - purtătorul de cuvânt al Sucursalei de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice (SDFEE) Oradea - din luna iulie, anul curent, citirea contoarelor de către personalul ELECTRICA nu se mai face o dată la 6 luni, ci o dată la 3 luni. "Prin reducerea acestei perioade de citire a contoarelor, deci şi de regularizare a consumului de energie electrică, s-a îmbunătăţit sistemul privind facturarea energiei electrice la clienţii casnici, aducând totodată şi unele avantaje acestora" - a menţionat Gheorghe Bogdan. Concret: prin reducerea la 3 luni a intervalului de regularizare s-au diminuat cu 50% diferenţele (plus sau minus) care apăreau între consumul real mai mare de energie electrică decât cel estimat lunar şi facturat; s-a redus cu 50% efortul financiar al consumatorului casnic, în cazul diferenţelor de consum între consumul real mai mare decât cel estimat lunar, cu ocazia citirii de regularizare. Un alt aspect este că oricare dintre consumatorii casnici, în situaţia în care constată că are un consum real de energie electrică mai mic sau mai mare decât cel estimat şi facturat lunar, poate încheia, cu SDFEE Oradea, o convenţie lunară de consum, pentru maximum 12 luni. "Respectivele persoane se pot adresa la oricare dintre casieriile ELECTRICA şi încheia o astfel de convenţie prin care solicită facturarea lunară a unui consum mediu de energie electrică stabilit de solicitant, iar la regularizare se va factura până la indexul citit efectiv de către personalul ELECTRICA", a specificat Gheorghe Bogdan.