Un studiu efectuat recent în zonele urbane din România de ING Bank arată că peste 35 la sută dintre românii care utilizează produse şi servicii bancare consideră că taxele şi comisioanele sunt aspectul negativ cel mai semnificativ în activitatea băncii cu care lucrează în mod frecvent. 19 la sută dintre cei chestionaţi au fost de părere că programul de lucru al băncilor este, ca pondere, al doilea element care provoacă nemulţumirea clienţilor. Românii sunt dezamăgiţi şi de gama redusă de produse şi servicii disponibile (15,2 la sută), precum şi de calitatea serviciilor de consiliere (12 la sută). Potrivit sondajului, oamenii aşteaptă o mai mare flexibilitate a băncilor în privinţa programului de funcţionare, iar acestea vor trebui să se adapteze dorinţelor clienţilor, potrivit sondajului. Exprimându-şi opinia cu privire la cele mai importante avantaje competitive pentru o bancă, 43 la sută dintre respondenţi au menţionat soliditatea financiară, 24 la sută - gama de produse şi servicii, iar peste 20 la sută au declarat că se bazează pe profesionalismul angajaţilor.