Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, prin Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, a organizat o competiţie în vederea desemnării premiilor "Topul Excelenţei în Cercetare". Rezultatele deosebite obţinute în activitatea de cercetare de către asistentul universitar Sas Istvan de la Universitatea din Oradea, doctorand în Biologie, au condus la nominalizarea acestuia pe lista celor mai buni 17 tineri cercetători din ţară în toate domeniile.

Nominalizarea pentru titlul de cel mai bun cercetător vine ca urmare a unei îndelungate munci pe care tânărul asistent universitar orădean a întreprins-o încă din perioada studenţiei, când a început să redacteze primele sale articole în revistele de specialitate, în colaborare cu diferiţi cercetători, cât şi mai târziu, când a publicat articole în reviste cotate internaţional. În prezent, Sas Istvan este redactorul şef al revistei "North-Western Journal of Zoology", singura publicaţie de specialitate cotată internaţional de la Universitatea din Oradea. "Această nominalizare confirmă potenţialul ştiinţific de care dispune Faculatea de Ştiinţe din cadrul Universităţii orădene, având în vedere faptul că ne-am propus să realizăm o creştere a calităţii cercetării prin stabilirea unor indicatori de performanţă în concordanţă cu standardele internaţionale, cum ar fi: calitatea şi numărul lucrărilor ştiinţifice, publicaţii de tip ISI (cotate internaţional), brevete de invenţie, cărţi publicate la edituri internaţionale, citări în reviste ISI", a precizat Sanda Filip - decanul Facultăţii de Ştiinţe. "Trebuie remarcat faptul că tânărul nostru coleg are până în momentul de faţă numeroase articole publicate în reviste de specialitate, din care 30 au fost citate în reviste cotate internaţional de tip ISI, ceea ce reprezintă o confirmare a valorii sale deosebite din domeniul cercetării", a mai adăugat aceasta. În altă ordine de idei, decanul Facutăţii de Ştiinţe a ţinut să sublinieze faptul că, în scopul unei pregătiri corespunzătoare, bazată pe informaţii actualizate, precum şi pe creşterea calităţii actului ştiinţific în care sunt angrenaţi studenţii, aceştia sunt cooptaţi să desfăşoare, pe lângă activităţile didactice cuprinse în planul de învăţământ, şi activităţi de cercetare valorificate în articole publicate în reviste de specialitate, cotate ISI.