La Biblioteca Universității din Oradea a avut loc miercuri 16 ianuarie, evenimentul „Practica la superlativ- Studenții față în față cu organizațiile”. Evenimentul a urmărit strângerea colaborării dintre mediul academic şi cel de business, și se află la a treia ediție, semn că reprezintă un interes atât pentru studenți cât și pentru firme.

 

Organizatorul evenimentului a fost Departamentul de Management-Marketing din cadrul Facultății de Științe Economice a Universității din Oradea.

„Pe de o parte, oferim studenților posibilitatea de a face practică în cale mai reprezentative firme din mediul de business orădean. Pe de altă parte, oferim firmelor posibilitatea de a se implica în formarea noilor generații, de a-și promova brandul de angajator, a-și identifica potențiali viitori angajați. Am invitat la eveniment toate firmele interesate să ofere stagii de practică studenților de la specializările Management și Marketing”, a precizat lect. univ. dr. Remus Roșca, coordonatorul evenimentului.  

La eveniment au participat aproximativ 60 de studenți, cadre didactice de la Departamentul de Management-Marketing, 20 oameni din firme, antreprenori și manageri. Firmele participante au oferit peste 30 de locuri de practică pentru studenți.

Întâlnirea a avut trei părți. În prima parte, lect. univ. dr. Remus Roșca - coordonatorul evenimentului, a trecut în revistă proiectele derulate în cursul anului 2018 de către Departamentul de Management-Marketing. Acestea au fost menite să strângă legătura cu mediul de afaceri, să îi facă pe studenți să se implice în activități și proiecte comune cu organizațiile partenere ale facultății și să le dezvolte competențele antreprenoriale, manageriale și de marketing.

În cea de-a doua parte, cei mai buni și mai implicați studenți de la Management - licență și Managementul organizației-masterat și-au prezentat planurile de afaceri, pe care le-au realizat sub coordonarea profesorilor în cadrul unor cursuri la facultate precum și câteva dintre produsele proprii ale afacerilor lor. Cu ocazia evenimentului, au primit feedback, întrebări, observații și sugestii de îmbunătățire de la managerii și antreprenorii prezenți în sală care au „cumpărat” ideile studenților prin „cheltuirea” unor tichete valorice puse la dispoziție de organizatori. Afacerea care a avut cele mai mari „încasări” a fost FotoGrow a studentei Teodora Nastea de la programul de studii Management, licență, anul II.

În ultima parte a evenimentului, studenții de la Management și Marketing, care urmează să facă practică, s-au întâlnit cu organizațiile care vor să-i primească în stagii de practică. Timp de 40 de minute, cei 60 de studenți prezenți au vizitat standurile firmelor participante, au stabilit legături cu acestea și s-au interesat de condițiile de practică și alte oportunități profesionale oferite.

Prof. univ. dr. habil. Maria Madela Abrudan, directorul DMM a precizat: „Practica studenților se desfășoară timp de șase ore pe zi în fiecare zi de vineri, din cele 14 săptămâni ale semestrului al II-lea din anul universitar 2018-2019, de la sfârșitul lunii februarie până la începutul lunii iunie 2019”.

În urma stagiului de practică studenții pot să continue colaborarea cu firmele pentru stagii mai lungi de internship, elaborarea studiului de caz al lucrării de licență, joburi part-time sau full time, acestea din urmă fiind oferite la absolvirea facultății.

Departamentul de Management - Marketing al Facultății de Științe Economice orădene organizează constant activități, proiecte, întâlniri și evenimente împreună cu partenerii săi din mediul de afaceri prin care urmărește oferirea unor oportunități de carieră și dezvoltare umană și profesională studenților. Dintre proiectele desfășurate în cursul anului 2018, amintim: Clubul studențesc Excelsior, Competiția de vorbit în public 5Minutes PublicSpeaking, olimpiadele studențești locale și naționale, Școala de Vară  2018 „Companies- Students- Faculties”, Concursul de planuri de afaceri „Business Plan Challenge”, întâlniri cu absolvenți antreprenori, întâlniri cu elevii de liceu în cadrul Open Days- Școala Altfel, vizite în companiile locale, întâlniri cu reprezentanților mediului de afaceri, Proiecte de voluntariat, „Universitatea Altfel”, Atelierul Google de marketing digital și „Marketing Days”.