Ziua națională a lecturii, 15 februarie, un eveniment de sărbătoare pentru cultura scrisă și patrimoniul cultural al țării, a fost prilejul valorificat și în acest an de către dascălii și elevii Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” din Oradea, pentru a deschide din nou „cufărul cu lecturi” pentru toate vârstele, de la cei mai mici, preșcolarii și elevii claselor pregătitoare,  până la cei mari, elevii claselor de liceu.

Paleta largă de activități pe care le-au desfășurat elevii împreună cu profesorii lor a deschis comoara sufletelor pentru a intra căldura și sentimentele transmise de plăcerea lecturii. Elevii au simțit că fiecare lectură îi transpune într-o altă viață, făcându-i să simtă că trăiesc mai multe vieți. Prezentarea unor cărți sau descrierea cărții preferate, dramatizarea unor povești sau aducerea la viață a unor personaje prin transpunerea lor în scenă au fost numai câteva dintre multiplele activități care au însuflețit sălile de clasă și le-a umplut de spiritul poveștilor.

Atât în sălile de clase, cât și în curtea școlii a răsunat glasul lecturii prin vocea copiilor care, la stația de sonorizare special amenajată, au recitat povești și poezii, având ca auditoriu toți ceilalți elevi, dar și oamenii care treceau prin jurul școli.

Bucuria lecturii a depășit porțile liceului, unii elevi ajungând până la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea, dar și colaboratori ai bibliotecii au pășit în școală, într-un parteneriat instituțional în cadrul căruia Mariana Soica și Andrei Deme le-au citit copiiilor povești care au stârnit curiozitatea și plăcerea de a lectura.

Scriitoarea Ioana Blaga a fost, de asemenea, unul dintre invitații care au venit la Liceul Ortodox pentru a împărtăși copiilor întâmplările din „Călătoria Iuliei în Valea copacilor”.

Întâlnirile cu scriitori și povestitori vor continua, Veronica Iani și Ioana Revnic urmând să susțină în școală ateliere de lectură în cadrul proiectelor „Spune-mi o poveste pentru suflet” și „Fii povestitor pro-viață”. Aceste colaborări dau o valoare semnificativă noțiunii de lectură și un imbold spre a fi urmate astfel de modele de către elevi.

Prof. Alina-Mariana Selegean