Societatea milenului trei traversează o perioadă nefirească, în care incertitudinea și anarhia s-au aliat, devenind astfel camarazii perfizi ce vatămă cu nonșalanță viitorul unor generații.

 În decorul dezolant  al acestor vremuri  surprindem și învățământul  românesc, conturat din ezitări și perspective  perimate de către decidenți. Acesta își menține totuși  esențialul  expresiv, datorită implicării cadrelor didactice.

 De această implicare necondiționată s-au bucurat elevii Şcolii Primare Nr. 1 din Pocola, care pe parcursul săptămânii premergătoare vacanței, în cadrul proiectului  „Școala Altfel" , la inițiativa unui om care deține toate trăsăturile pentru a i se atribui calitatea de profesor, au desfășurat activități variate, menite să li se descopere calitățile extrașcolare, dar și consolidarea relației cadru didactic-elevi. Iubitoare de copii și înzestrată cu mult har în  această îndeletncire, prof.  Gabriela Cergheș reprezintă dovada vie că educația nu și-a pierdut coordonatele și poate fi revitalizată în orice moment, dacă preocuparea exclusivă a dascălilor este aceea de a emite emoție caldă celor novici. Plină de afecțiune față de elevi, a reușit să producă în cadrul proiectului o serie de momente remarcabile stârnind în interiorul copiilor sentimente imaculate, ce le vor trezi amintiri cu conotații sufletești aparte.

„Țin  să le mulțumesc dnei director și colegilor pentru colaborarea avută, au fost patru zile în care elevii au fost foarte receptivi, scopul fiind acela de a le cunoaște trăirile, de a le descoperi calitățile extrașcolare, dar și  să uite de catalog, sunetul clopoțelului și alte aspecte cu care erau obișnuiți în timpul orelor. În  concluzie a fost o experiență minunată atât pentru mine cât și pentru copii, patru zile speciale cu efecte benefice pe viitor'' ne-a declarat prof. Cerghes Gabriela.

Pe durata proiectului, elevii au desfășurat în prima zi proiectul „Micii bucătari” - pizza alături de colegi, activitate practic-gospodărească şi „Muzică și mișcare” - activități sportiv-recreative. În ziua a doua „Călătorie în lumea poveștilor” - lectură şi „Joc de rol” - educație cultural-artistică. În următoarea zi s-a derulat proiectul „Primăvara" (Coronița primăverii) - activitate artistico-plastică şi „Decor pentru sala de clasă”. În ziua a patra, „Iubim și îngrijim natura" - activitate ecologică și de protecție a mediului şi „Plantăm și îngrijim flori”.

Prin aceste acțiuni extracurriculare, Școala Nr. 1 din Pocola dovedește că indiferent de timpuri și împrejurimi, copiii merită șanse, elevii de azi devin mentorii de mâine doar dacă în evoluția noastră includem sacrificiul și mai mult ca niciodată, avem nevoie pentru noile generații ca lecțiile să se predea din asentimentul unui „părinte".

Raul LASC