Beiuș. La Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” - Ştiințele exacte sunt mai aproape de elevi
Desfășurat pe parcursul a șase luni, din decembrie 2024 și până în iunie 2025, proiectul „ABC-ul progresului la matematică și științele exacte”, din domeniul „Educație civică și voluntariat științific”, a fost organizat de membrii catedrelor de matematică, fizică, biologie și chimie de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” (Simona Cap, Gheorghe Cap, Alexandra Jurcuț, Manuel Bercovici, Cristian Pop, Eugen Ciolan și Nicoleta Groza), în parteneriat cu conducerea școlii.
Grupul țintă direct a fost format din minimum 50 de elevi din clasele a IX-a, a X-a și a XI-a, care aveau probleme în abordarea unor probleme din domeniul matematicii și al celorlalte științe exacte, precum și din 10-12 liceeni cu rezultate bune la învățătură, care s-au implicat activ, ca voluntari, în activitățile extrașcolare propuse în proiect, ajutându-și colegii să evolueze în procesul de învățare.
De altfel, obiectivul general al proiectului este „organizarea unor activități care să aibă ca scop conștientizarea importanței învățării în general, a matematicii și științelor în special și analiza formelor care au condus la acumularea rămânerilor în urmă, precum și derularea unor activități curriculare și extracurriculare menite să îi determine pe elevi să privească matematica dintr-o altă perspectivă”.
De-a lungul celor șase luni, calendarul proiectului a cuprins mai multe activități, precum: „De unde încep să învăț?” – schimb de experiență în prezentarea și întocmirea unor memoratoare sau broșuri; „Cum abordăm o problemă de matematică, fizică, chimie, biologie?” – campanie de întrajutorare între elevi; „Învăț pentru a promova examenele” – activități remediale/de pregătire cu elevii; „Cine știe, câștigă!” – activități de evaluare internă în cadrul proiectului.
Proiectul „ABC-ul progresului la matematică și științele exacte” a fost finalizat pe 11 iunie, cu masa rotundă intitulată „Probleme care au stat la baza disciplinelor matematică, fizică, chimie și biologie și oameni de știință”. În cadrul evenimentului, au fost analizate expuneri de tip PowerPoint, referate, planșe, experimente, elevii din clasa a IX-a D având posibilitatea să prezinte materialele pe care le-au realizat în cadrul proiectului.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.