Metodologia de admitere în instituţiile militare de învăţământ a fost modificată şi adaptată în ceea ce priveşte recrutarea şi selecţia candidaţilor ce optează pentru cariera militară, din cauza măsurilor cu caracter de urgenţă luate în domeniul educaţiei militare, generată de pandemia Covid-19, informează MApN.

La procesul de recrutare, selecţie şi admitere în colegiile naţionale militare nu pot participa absolvenţii clasei a VIII-a din clasele anterioare care au fost înmatriculaţi într-o unitate de învăţământ liceal sau profesional din sistemul naţional de învăţământ, care s-au retras, au întrerupt studiile sau au rămas repetenţi, precizează, vineri, MApN într-un comunicat transmis AGERPRES.

Conform sursei citate, a fost aprobat, prin Direcţia Generală Management Resurse Umane (DGMRU), Planul de şcolarizare privind admiterea în instituţiile de învăţământ superior militar la programele de studii universitare de licenţă în anul universitar 2020-2021, pe locurile Ministerului Apărării Naţionale.

Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I” îi sunt alocate 7 locuri (unul dintre acestea unui candidat din Republica Moldova), toate urmând să fie ocupate prin concurs, Academiei Forţelor Terestre „Nicolae Bălcescu” - 294 de locuri (244 prin repartiţie şi 50 prin concurs), Academiei Forţelor Aeriene „Henri Coandă” - 170 de locuri, unul pentru Republica Moldova (111 prin repartiţie şi 59 prin concurs), Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” - 98 de locuri (70 prin repartiţie şi 28 prin concurs), Academiei Tehnice Militare „Ferdinand I” - 148 de locuri (76 prin repartiţie şi 72 prin concurs), Institutului Medico-Militar - 46 de locuri (unul pentru Republica Moldova), iar Academiei de Poliţie Alexandru Ioan Cuza - 10 locuri.

Potrivit sursei citate, „la fel ca în aproape toate instituţiile civile de învăţământ superior, admiterea în instituţiile de învăţământ superior militar se face pe baza mediei de la bacalaureat, cu excepţia Institutului Medico-Militar, care nu face obiectul admiterii prin repartiţie şi ale cărui locuri se vor ocupa conform regulamentelor acestor instituţii”.

MApN menţionează că admiterea în învăţământul militar, spre deosebire de învăţământul civil, este un proces secvenţial, care începe cu mult înaintea desfăşurării testului de evaluare a cunoştinţelor şi înseamnă parcurgerea mai multor etape - înscrierea candidaţilor, recrutarea, evaluarea psihologică, evaluarea capacităţii motrice şi examinarea medicală a candidaţilor.

AG