În județul Bihor în urma reevaluării lucrărilor la Evaluarea Națională, proporția candidaților cu medii mai mari sau egale cu 5 este de 74,54% (2.451 de candidați), în creștere cu 0,15% față de rezultatele inițiale (74,39%). Nu a crescut numărul candidaților cu media generală 10.

La Evaluarea Națională, în județul Bihor au fost depuse 501 contestații din care 337 la limba română, 159 la matematică și 5 la limba maternă.

4 candidați au încheiat examenul cu media generală 10 dintre care doi de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea și câte unul de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea și Școala Gimnazială „Oltea Doamna” Oradea.

La proba de Limba și literatura română, 2.565 de candidați (77,45%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5, iar dintre aceștia, 8 candidați au obținut nota 10, ca și înainte de contestații.

La Matematică, 2.180 de candidați (66,16%) au primit note mai mari sau egale cu 5, iar dintre aceștia, 39 de candidați au obținut nota 10, situație neschimbată după contestații.

La Limba și literatura maternă, 608 candidați (96,05%) au primit note mai mari sau egale cu 5, iar 8 candidați au obținut nota 10, situație neschimbată față de rezultatele dinainte de contestații.

 

Prăpastie între rezultatele elevilor de la oraș și cei din mediul rural!

În județul Bihor rata de participare a fost de 87,5%: 3.288 de candidați prezenți (dintr-un total de 3.757 de absolvenți înscriși). Niciun candidat nu a fost eliminat.

„Avem 23 de școli cu promovabilitate zero (n.r. aceste școli au avut puțini elevi înscriși și puțini participanți). Dintre acestea, 22 sunt din mediul rural. Avem 39 de unități de învățământ cu o medie sub 50% (36 din mediul rural și 3 din mediul urban) și 124 cu promovabilitate peste 50% (85 din mediul rural și 39 din mediul urban). Este o mare diferență în Bihor între rezultatele pe care le obțin elevii de la oraș și cei din mediul rural. Cauzele sunt multiple, dar merită subliniat că a contat mult racordarea la internet, mijloacele tehnice de care au dispus acești copii, sprijinul părinților, calitatea corpului profesoral, nivelul sărăciei etc. Totuși, dacă ne uităm la celelalte județe, putem spune că eforturile care au fost făcute în mediul rural au făcut ca situația să nu fie chiar atât de dramatică. Cred că cel puțin 1.000 din elevii care nu s-au prezentat sau nu au reușit să ia examenul se vor regăsi în școlile profesionale sau duale în această toamnă”, a spus, șeful Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Virgil Blage care adăugat că în urma analizei făcute, va urma un plan de măsuri prin care va încerca să remedieze situația. 

Absolvenţii învățământului gimnazial care, în contextul măsurilor stabilite privind combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2, au fost în izolare sau carantină sau care, din alte motive justificate cu certificat medical, nu au putut finaliza sau participa la probele de examen au susţinut aceste probe în etapa specială de luni, 5 iulie. În județul Bihor s-a înscris un singur candidat.

Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a reprezintă modalitatea de evaluare sumativă externă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Media de admitere constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal de stat, fiind media ponderată între media generală obținută la Evaluarea Națională (cu o pondere de 80%) și media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 20%).

Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 16 - 22 iulie și va fi urmată de repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat, pe 24 iulie.