La Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr. 1 Oradea a fost lansată, zilele trecute, cartea "Strategii moderne de recuperare a elevilor cu CES". Aceasta reprezintă produsul final al parteneriatului şcolar multilateral Comenius "O viaţă mai bună pentru copiii cu CES", derulat în perioada octombrie 2007 - iulie 2009, coordonat de România, având ca parteneri şcoli din Portugalia, Bulgaria, Letonia, Turcia, Suedia şi Italia.

Munca echipei s-a materializat într-o lucrare de specialitate, gândită ca un instrument de lucru pentru cadrele didactice din învăţământul special, organizatorii oferind fiecărei şcoli participante câte un exemplar. "Având convingerea că, de fiecare dată când o uşă se închide, alta se deschide, pentru noi nu se încheie totul aici. Ca urmare a colaborării fructuoase cu partenerii din străinătate, începem împreună un nou proiect, 'Învăţăm făcând, trăim muncind', având ca temă atelierele protejate, care să desăvârşească rezultatele proiectului anterior. Ţările partenere aprobate sunt Portugalia, Bulgaria, Italia, Spania, Polonia, Anglia, coordonate în continuare de România", ne-a declarat Teodora Pantzi, coordonatoarea proiectului. Proiectul a avut, printre altele, ca scop compararea şi înţelegerea sistemelor educaţionale din ţările partenere, în vederea introducerii dimensiunii europene în procesele de educare şi reabilitare, familiarizarea cu instrumentele de evaluare folosite în ţările partenere în diagnosticarea copiilor cu deficienţe mintale şi tulburări asociate, precum şi învăţarea unor noi modalităţi educaţionale şi terapeutice de reabilitare a copiilor cu CES.