De la începutul anului, poliţiştii de frontieră români au descoperit 73 de autovehicule furate, faţă de 42 depistate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Până acum, în 2007, au fost cercetate penal 76 de persoane, în timp ce în primele şase ale anului trecut, au fost cercetate 45. Potrivit poliţiştilor de frontieră, principalul "furnizor" de autovehicule furate care tranzitează frontierele României este Italia. Peste 40% din maşinile furate au fost depistate la frontiera de est a ţării, traficanţii încercând să scoată din ţară autovehiculele, declarate furate ulterior intrării în România. Principalele metode folosite de grupările organizate în traficul internaţional cu autovehicule furate sunt: frauda la asigurări - reţeaua "fura" autovehiculul cu sprijinul proprietarului, care, ulterior, pe lângă banii primiţi de la reţea pentru sprijin, fraudează societatea de asigurări care-i acoperă dauna; furtul la comandă - metodă practicată de reţele vechi şi foarte bine organizate, care acţionează la cererea de pe piaţa de desfacere; frauda la firmele de închirieri - modalitatea de deturnare a scopului iniţial pentru care un vehicul a fost achiziţionat. Conform analizei efectuate de poliţiştii de frontieră, s-a constatat că frontierele cele mai vizate de infractori sunt: cea de vest, care este considerată principala poarta de intrare în România a autovehiculelor reclamate ca furate, infractorii bazându-se pe simplificarea controlului la frontiere, şi cea de est, pentru scoaterea autovehiculelor furate către statele foste C.S.I., folosindu-se metodele clasice de falsificare a seriilor de caroserie sau a documentelor ce însoţesc autovehiculele. La nivelul Direcţiei Poliţiei de Frontieră Oradea, au fost depistate, în perioada analizată, 14 autoturisme furate, tot atâtea persoane fiind cercetate penal. Potrivit acestei cifre, DPF Oradea se situează pe locul doi la nivel naţional, după DPF Iaşi, unde au fost descoperite 31 de maşini furate.