Timp de un an, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor din municipiul Oradea s-a bucurat de o finanţare de 50.000 de euro în cadrul proiectului "Îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite de către Serviciul Public de Evidenţă a Persoanelor".

La sfârşitul săptămânii trecute, conducerea DEP a prezentat, în cadrul unei conferinţe de presă, activităţile desfăşurate în acest interval de timp, precum şi rezultatele obţinute. La căpătul a 12 luni de muncă, angajaţii DEP au reuşit să-şi creeze o arhivă digitală, fiind introduse peste 84.900 acte, ce reprezintă doar 10% din totalul actelor care sunt înregistrare la DEP începând cu 1904. Crearea unei astfel de arhive reduce considerabil timpul de eliberare a actelor de stare civilă. De asemenea, în cadrul aceluiaşi proiect, a fost realizată şi pagina web a DEP, unde cetăţenii pot accesa formularele necesare obţinerii diferitelor acte civile. Un alt rezultat al proiectului a fost editarea unor fluturaşi care conţin informaţii legate de programul de lucru şi documentele necesare întocmirii diferitelor acte de stare civilă şi evidenţa persoanelor. Succesul acestui proiect s-a datorat în parte şi bunei colaborări cu Serviciul de Evidenţă a Persoanelor din Debrecen, omologii maghiari ajutându-i pe funcţionarii orădeni să evite greşelile pe care ei le-au făcut în demararea unui proiect asemănător, derulat la Primăria din Debrecen, în urmă cu câţiva ani. În semn de recunoştinţă pentru ajutorul acordat, la conferinţa de presă organizată de DEP au fost invitaţi şi colaboratorii din Ungaria.