În contextul protocolului de colaborare dintre Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere (CPECA) Bihor și Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” din Oradea - Catedra de Pregătire Specifică, în perioada 06.03 – 17.05 a.c., specialiştii celor două instituții derulează proiectul „Poliţistul de Frontieră - Factor de Educaţie pentru Prevenirea Consumului de Droguri”.

Proiectul are ca obiectiv general familiarizarea participanţilor cu denumirile și caracteristicile principalelor categorii de droguri, efectele acestora, factorii de protecţie şi de risc asociaţi consumului de droguri precum și conceptele de bază utilizate în prevenirea consumului de droguri. În acest context, odată cu modificările survenite pe scena socio-economică şi politică a lumii, a intervenit nevoia extinderii ariei curriculare a elevilor școlii şi abordarea unor subiecte de actualitate în vederea pregătirii astfel încât să poată ocupa la terminarea şcolii funcţii cât mai variate şi pentru a putea evolua cât mai uşor în carieră. Şcoala din Oradea este considerată o instituţie de elită a învăţământului de ordine publică din România, care a stabilit legături cu instituţii europene de profil şi şi-a perfecţionat în permanență resursa umană ţinând pasul cu trendul educaţional al UE, prin alinierea curriculum-ului elevilor la Common Core Curriculum şi participarea la schimburi de experienţă şi cursuri de perfecţionare în străinătate, atât prin traineri, cât şi prin elevi. O problemă de actualitate a societăţii româneşti o constituie creşterea nivelului cererii de droguri în rândul populaţiei şi, îndeosebi, în rândul tinerei generaţii iar acest demers urmăreşte creşterea nivelului de cunoştinţe ale beneficiarilor cursului – 140 de elevi anul I ai Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” din Oradea cu privire la influenţa drogurilor ilegale asupra consumatorilor, aceştia fiind familiarizaţi cu aspecte precum: tendinţele fenomenului consumului şi traficului de droguri în România, principalele categorii de substanţe şi efectele acestora, noţiuni utilizate în domeniul drogurilor, semnele consumului de droguri, cadrul legal şi sistemul de coordonare a politicii în domeniul drogurilor, sistemul de asistenţă destinat persoanelor dependente de droguri în România, noţiuni şi concepte teoretice utilizate în prevenirea consumului de droguri (factori de risc şi protecţie, etapele unei campanii de prevenire, evaluarea unei campanii de prevenire, prevenirea în mediul şcolar etc), fenomenul substanţelor noi cu efecte psihoactive etc. La terminarea cursului, elevii vor primi – pe lângă informaţii şi cunoştinţe suplimentare despre acest subiect – şi diplome de participare. De altfel, Strategia Naţională Antidrog pune accentul pe responsabilitatea instituţională şi are în vedere implicarea proactivă a tuturor instituţiilor cu atribuţii pe această linie. Alături de societatea civilă şi de alte instituţii publice de profil, rolul Poliţiei de Frontieră este unul determinant în elaborarea şi aplicarea documentelor şi politicilor publice antidrog.