Teatrul Szigligeti din Oradea organizează, între 30 iulie – 2 septembrie, festivalul Seri de Vară Szigligeti, în Teatrul de Vară din Cetatea Oradea. Festivalul cuprinde evenimente dedicate tuturor iubitorilor teatrului, muzicii și dansului. În cadrul programului toate cele trei trupe ale instituției vor susține activități, tabere de creație, spectacole sau concerte.

Festivalul se deschide cu o acțiune caritabilă, organizată în parteneriat cu Unique Dance Studio în favoarea taberei Yuppi: maratonul de dans din 30 iulie este deschis tuturor celor care doresc să susțină această inițiativă de a oferi o săptămână de neuitat copiilor cu boli cronice grave. Pentru mai multe informații și înregistrare în concurs, Noemi Simon vă stă la dispoziție la adresa simonnoemi@yahoo.com. Premiul cel mare al concursului este de 500 de lei. În data de 15 august, de la ora 20.00, peste 30 de artiști dansatori și muzicieni din Argentina vor urca pe scena teatrului de vară a Cetății Oradea în cadrul spectacolului susținut de Ballet Folklorico Latino-americano Santiago del Estero. După numeroase turnee și participări la festivaluri internaționale, ansamblul folcloric renumit pentru conservarea și promovarea dansurilor tradiționale vine pentru prima dată în România. Tot în cadrul Serilor de Vară Szigligeti, în data de 19 august, va avea loc premiera spectacolului Floare de mină, o piesă contemporană scrisă de cunoscutul Csaba Székely. Comedia va putea fi vizionată în stagiunea 2016-2017 în Studioul Szigligeti, din toamnă făcând parte din repertoriul teatrului. Pe parcursul lunii august și septembrie, teatrul de vară va mai găzdui concerte ale unor artiști din Ungaria (Koós János, Koós Réka, Peller Károly, Oszvald Marika, Szendy Szilvi), dar și o tabără de creație pentru copii.

Bilete pentru spectacolele din festivalul Seri de Vară Szigligeti pot fi achiziționate de la agenția de bilete a teatrului, deschisă de marți până vineri, între orele 14.00-19.00; online, pe www.biletmaster.ro, respectiv cu o oră înaintea spectacolelor la fața locului (în funcție de numărul locurilor libere).