Etapa a doua a lucrărilor desfăşurate la viitorul sediu al Muzeului Ţării Crişurilor din fosta clădire a Garnizoanei a ajuns la un stadiu fizic de 40%, fiind finalizate holul de intrare, o parte din casa scării şi sălile de la parter. Demarate în luna august 2016, acestea au ca termen de execuţie opt luni, şi anume aprilie 2017, însă se doreşte ca acestea să fie finalizate la sfârşitul lunii ianuarie 2017.

 

Stadiul lucrărilor din cadrul etapei a doua a fost prezentat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, de către vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Bihor, Ioan Mang, şi directorul Muzeului Ţării Crişurilor, Aurel Chiriac. Până în acest moment, antreprenorul lucrării, SC Euras, a realizat lucrări de reparaţii şi restaurări la casa scării (principală), lucrări de pardoseli (s-a turnat şapa, s-a montat parchetul, s-a procurat linoleumul), de mascare a conductelor, precum şi lucrări la instalaţiile sanitare, electrice şi termice. „În această fază, vor fi finalizate lucrările de construcţii interioare, după care, începând din luna februarie, vom începe mutarea mobilierului existent şi vom deschide, de comun acord cu conducerea Muzeului Ţării Crişurilor, Sala de expoziţii temporară, lapidariul şi vivariul. Tot din primăvara anului viitor, va fi deschisă şi sala de festivităţi, unde vor putea fi organizate baluri, congrese, spectacole de teatru şi alte evenimente. Trebuie precizat, însă, că mutarea va dura aproximativ o lună-două, fiind vorba de 400.000 de piese, şi vom apela la o firmă specializată în acest sens. E destul de greu să recuperăm anii care s-au pierdut, mai ales că, între timp, legislaţia s-a modificat, mai ales cea privind incendiile, fiind introduse o serie de măsuri suplimentare, ce-i drept în beneficiul vizitatorilor, dar care nu au fost prevăzute iniţial în contracte”, a declarat Ioan Mang, în cadrul conferinţei de presă de ieri. Această etapă a lucrărilor va fi urmată de altele, care să conducă la definitivarea clădirii de pe str. Armatei Române. Una dintre ele priveşte amenajarea expoziţiei de la etajul I, precum şi amenajarea curţii, şi anume parcări, gard împrejmuitor şi poarta de intrare. „Pentru această etapă lucrările au fost estimate la 4,9 milioane de euro şi intenţionăm să depunem proiectul la POR până în 26 noiembrie. Din păcate, însă, proiectul de hotărâre supus la vot la ultima şedinţă a CJ Bihor a căzut, fiind respins de colegii de la PNL. Vom încerca, totuşi, să găsim o rezolvare pentru această problemă”, a declarat preşedintele CJ Bihor, care a mai adăugat că, în paralel, va fi organizată o licitaţie pentru mobilierul de depozite, laboratoare, ateliere şi birouri, pentru această etapă fiind cuprinsă în buget suma de 5,3 milioane lei. În continuare, urmează amenajarea etajelor 2 şi 3, pentru care, potrivit lui Ioan Mang, este luată în calcul o formulă de finanţare europeană, fiind nevoie de aproximativ 5 milioane de euro.