R.V., în vârstă de 51 de ani, din mediul rural, întreabă ce trebuie să conţină dosarul pentru ajutor social şi unde trebuie depus. Ajutorul social se acordă pe bază de cerere însoţită de acte doveditoare privind componenţa familiei şi de declaraţia privind veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii de către membrii acesteia. Componenţa familiei se dovedeşte cu actele de identitate ale solicitantului şi ale membrilor familiei acestuia şi, după caz, cu următoarele acte, în copie: certificatele de naştere ale copiilor; certificatele de căsătorie; hotărârea definitivă de încuviinţare a adopţiei, de încredinţare sau de plasament a minorului potrivit legii; actul din care să rezulte calitatea de tutore sau curator a solicitantului; actul din care să rezulte că un membru al familiei urmează o formă de învăţământ la cursuri de zi, studii superioare cu o durată de maximum 5 ani; acte din care să rezulte încadrarea, potrivit legii, în categoria persoanei cu handicap accentuat sau grav ori în gradul 1 sau 2 de invaliditate pntru persoanele aflate în întreţinere; după caz, alte acte doveditoare privind componenţa familiei. Cererea pentru acordarea ajutorului social, însoţită de actele doveditoare privind componenţa familiei şi de declaraţia privind veniturile realizate în luna anterioară, se înregistrează la Primăria localităţii de domiciliu.