Deputatul Florica Cherecheş critică introducerea, din clasa a V-a, a manualului de Educaţie fizică şi sport, anunţată joi de ministrul Educaţiei, Liviu Pop. Parlamentarul orădean a remarcat faptul că oricum școala românească e prea teoretică și deloc orientată spre a dezvolta abilitățile practice, iar elevii ar trebui mai degrabă să fie încurajaţi să facă sport, nu să se investească în manuale care nu vor fi folosite.  

Ministrul Educației, Liviu Pop, a anunțat joi că elevii din clasa a V-a vor avea din toamnă manual și la disciplina Educație fizică și sport, adăugând că majoritatea statelor din Uniunea Europeană au astfel de manuale. „Este pentru prima dată când s-a introdus acest manual în România. Este util și pentru părinți și pentru elevi. Sunt trei manuale. Profesorii vor stabili pe care vor lucra. Acest manual e un intrument care poate fi folosit cu succes şi de elev, şi de părinte şi de profesor. Cred că e important ca un copil de clasa a V-a să ştie cum să facă mişcare corect, cum să se îmbrace la o oră de sport. O să încurajez orele de sport şi pentru clasele 9-12”, a declarat Liviu Pop.

Acest anunţ a stârnit o reacţie vehementă din partea deputatului PNL Florica Cherecheş, vicepreședinte al Comisiei de învățământ, știință, tineret și sport: „De parcă nu ar fi suficient că greutatea ghiozdanelor e aproape egală cu cea a elevilor din ciclul primar și gimnazial, aceștia având mari probleme să și le care la școală, părinții fiind adesea nevoiți să o facă în locul lor, ministrul educației ne-a anunțat triumfător noua apariție din categoria manualelor: cel de Educație fizică și sport, pentru clasa a V-a, în trei variante diferite!” Potrivit Floricăi Cherecheş, „ridicolul apariției acestui manual provine din faptul că școala românească e oricum prea teroretică și deloc orientată spre a dezvolta abilitățile practice ale elevilor, din faptul că părinții se plâng că ghiozdanele încărcate cu manuale și tot felul de caiete speciale deformează iremediabil coloana copiilor lor”, din faptul că oricum nu se prea țin orele de sport „fie din lipsa unei săli de sport sau a unui teren adecvat, fie din indiferența unor cadre didactice sau din trocurile care se fac între profesori, pentru a ceda ora de educație fizică, pentru una de română sau matematică”. Cherecheş susţine că orele de educație fizică ar fi foarte utile. „În loc să facem mai multe săli sau terenuri de sport, să dăm orelor de educație fizică locul care li se cuvine în formarea elevilor, în loc să-i conștientizăm pe elevi de importanța mișcării, noi facem manual și vrem să-i învățăm „Organizarea activităților motrice”, „Dezvoltare fizică armonioasă”, „Capacitate motrică” și altele din această categorie, de parcă am vrea să-i facem manageri sportivi sau profesori de educație fizică pe copilașii de clasa a V-a. Domnule ministru, lăsați-vă de glume și faceți lucruri serioase, nu aruncați banii noștri pe fereastră, ci investiți-i în infrastructura școlară, în dotări și echipamente, materiale didactice și manuale moderne, adică în acele lucruri pe care le plătesc părinții la fiecare început de an școlar. Apreciem că măcar recunoașteți că învățământ gratuit în România înseamnă gratuitate pentru elevi, cheltuielile fiind făcute de stat și de părinți. Halal gratuitate! După ultimele declarații ale ministrului Pop, care admite că e posibil să nu prea fie folosit manualul, că nici cel de Muzică nu e utilizat prea des, stau și mă întreb care e utilitatea lui, în afară de a îngroșa conturile celor care l-au produs?”, a mai menţionat deputatul orădean.