Noua preocupare a conducerilor celor mai importante instituţii ale judeţului, şi anume Consiliul Judeţean Bihor şi Primăria Oradea, pare a fi transmiterea reciprocă de mesaje, prin intermediul presei, care nu a fost nicicând mai bombardată cu comunicate oficiale. Astfel, după ce zilele trecute şi-au trimis răspunsuri pe tema unificării parcurilor industriale, ieri a venit rândul gălcevei pe Aeroport. Mai exact a cui e meritul pentru zborurile pe care Blue Air le va opera săptămânal pe ruta Oradea-Constanţa.

După ce luni Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune (APTOR) anunţa că, începând din aprilie 2017, compania Blue Air va opera un zbor săptămânal Oradea – Constanţa şi retur, menţionând că a fost sprijinită în acest demers de Primăria Oradea, ieri, alte două instituţii au venit să-şi aroge meritele pentru această reuşită. Astfel, în jurul orei 12.45, Aeroportul Oradea transmitea un comunicat de presă semnat de directorul general Gheorghe Pasc, prin intermediul căruia se preciza că zborurile pe ruta Oradea – Constanţa sunt rodul unor „negocieri iniţiate de Consiliul Judeţean cu societatea Blue Air”. De asemenea, directorul Aeroportului mai menţionează că „în scurt timp, vor fi demarate negocierile referitoare la frecvenţa, orarul, precum şi alte detalii tehnice privind introducerea cursei Oradea – Constanţa, data propusă de compania aeronautică fiind 27 aprilie 2017, cu frecvenţa de un zbor pe săptămână”. În final, Gheorghe Pasc îi linişteşte pe bihoreni că vor fi anunţaţi negreşit, la încheierea negocierilor, cu privire la detaliile zborului, dar numai de către CJ Bihor, prin Aeroportul Oradea. La aproape două ore după acest comunicat, un altul a fost transmis de purtătorul de cuvânt al CJ Bihor, Hizo Zoltan, prin intermediul căruia bihorenii sunt anunţaţi că instituţia derulează negocieri pentru noi curse externe low cost. „Consiliul Județean Bihor, în calitate de acționar unic al RA Aeroportul Oradea, continuă demersurile în vederea asigurării unor curse externe low cost. Sunt vizate mai multe destinații europene, în momentul de față fiind pe rol finalizarea contractelor. Cursele vor fi anunțate în momentul semnării documentelor oficiale”, se arată în documentul transmis. Mai mult, celelalte părţi care îşi arogă meritele în privinţa unor zboruri sunt atenţionate să nu se mai implice în activitatea Aeroportului, pe motiv că doar CJ Bihor are acest drept.

„Consiliul Județean Bihor este singura instituție care, potrivit legii, poate negocia cu operatorii de zboruri, destinații, orare și frecvențe ale curselor, cu decolare sau aterizare pe Aeroportul Oradea. Orice anunț cu privire la diferite zboruri ce vor fi operate din Oradea, venite din partea altor instituții, sunt doar speculații fără temei legal sau documente oficiale. Confirmarea zborurilor de pe Aeroportul Oradea poate fi făcută doar de către reprezentanții CJ. Consiliul Județean Bihor adresează rugămintea către toate entitățile juridice, publice sau private să se mențină strict în sfera lor de competență și să se abțină de la afirmații pe teme care în mod cert nu intră în atribuțiunile lor”, este mesajul transmis de conducerea CJ Bihor. Cu alte cuvinte, inclusiv Blue Air sau Reprezentanții Asociației Litoral - Delta Dunării, care şi-au permis să anunţe, pe site-urile proprii sau pe agenţiile de ştiri, în aceeaşi zi de luni, cursele interne operate de anul viitor la Oradea (şi nu numai) şi-au depăşit atribuţiunile şi ar trebui, pe viitor, să excludă Oradea de pe listă doar pentru a nu „răpi” plăcerea celor de la CJ Bihor să facă „personal” anunţul...