Naţional TV a încheiat anul 2016 pe poziţia a şasea în topul privind audienţa generală tv, în urcare un loc, faţă de 2015, şi două locuri, faţă de 2014, potrivit institutului american Kantar Media Audiences.

 

Televiziunea patronată de fraţii Viorel şi Ioan Micula a devansat, între altele, posturile publice de televiziune (TVR 1, doar locul 8 în acest clasament, respectiv, TVR 2, locul 23), Antena Stars, Acasă TV, B1 TV, Digi 24, Realitatea TV. Topul cuprinde un număr de 59 de televiziuni, în fruntea sa aflându-se PRO TV şi Antena 1. În prime-time, Naţional TV ocupă, de asemenea, locul 6, în anul recent încheiat, înregistrând o medie de telespectatori de 350.000 în fiecare minut al intervalului orar 19.00-23.00. Jumătate dintre aceştia provin din mediul urban, potrivit raportului întocmit de institutul de sondare. Tot în prime-time, Naţional TV şi-a consolidat poziţia a cincea, pentru al treilea an consecutiv, în mediul urban, pe segmentul de public comercial, cu vârste între 18 şi 49 de ani. Pe acest segment, Naţional TV a înregistrat o medie de audienţă aproape dublă, faţă de postul public de televiziune, TVR 1 (doar locul 11), întrecând, între multe altele, posturi de televiziune precum România TV şi Antena 3 (locurile 7, respectiv 8).

Şi în noaptea dintre ani, Naţional TV s-a aflat în topul preferinţelor românilor, programul de Revelion, difuzat între orele 20.30 şi 01.30, înregistrând o medie de telespectatori de 312.000 în fiecare minut. Minutul de aur al Revelionului prezentat de Corina Chiriac şi Aurel Tămaş a fost atins la ora 22.48, când 771.000 de români urmăreau una din scenetele umoristice care-i avea ca protagonişti pe Maria Buză şi Marius Rizea (alias Floarea şi Gheorghe, de la „O dată-n viaţă!”). Un alt vârf de audienţă s-a consumat la ora 21,10, când Revelionul Naţional TV înregistra un număr de 605.000 de telespectatori.

Institutul american Kantar Media Audiences este, din 2012, unicul furnizor al serviciului de măsurare a audienţelor în România, pentru un număr de 59 de posturi de televiziune. Universul cercetării şi studierii audienţelor de televiziune se compune dintr-un număr de 7.006.000 de gospodării private din România, luându-se în calcul un eşantion brut de 1.320 de case. În felul acesta, afirmă reprezentanţii institutului, citaţi de ziarul „Adevarul”, sunt „surprinse diversele obiceiuri de vizionare ale tuturor românilor, indiferent de datele demografice (sex, vârstă, mărimea gospodăriei, prezenţa copiilor) sau geografice (regiune, mărimea localităţii), inclusiv tipul de recepţie (cablu, digital, satelit) sau numărul televizoarelor din casă”.