Încetul cu încetul, calvarul de pe DN 76 se apropie de sfârşit. Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a „călcat” timp de trei zile şantierele de pe şoseaua Oradea-Deva, ieri după amiază susţinând o mini-conferinţă de presă în Ştei, unde a anunţat scoaterea semafoarelor de pe întreg traseul.

La ieșirea din Ştei, lângă Stația de Pompieri, ministrul a susţinut o conferință de presă, unde a anunţat noutăţile şantierului interminabil de pe DN 76. Alături de ministru au participat Eugen Cecan, directorul regional Cluj al CNADNR, Ștefan Gondoș, reprezentantul firmei de construcții Azvi, Beniamin Rus, patronul firmei de construcții Selina, Dan Popa, din partea societății civile, gazde ospitaliere fiind ing. Iulian Balaj și ec. Marius Cioară, primarul, respectiv viceprimarul orașului Ștei, însoțiți de câțiva consilieri locali. Un fapt îmbucurător a fost prezența mai multor primari din Depresiunea Beiușului, dar mai ales a unui număr mare de locuitori de la poalele Munților Apuseni. Ștefan Gondoș a prezentat situația la zi a lucrărilor efectuate precizând, printre altele, că ,,pe distanța Ștei-Bitii unde ne-am desfășurat activitatea, una concentrată în ultima perioadă, am turnat mixtura asfaltică, întâmpinând chiar și o reproiectare, reușind să fim aproape de finalizarea lucrărilor în acest an, atât cât timpul ne permite. Pe durata acestui an am executat lucrări în care am turnat 40.000 tone mixturi asfaltice; 38.000 mc balast; 49.000 tone piatră spartă; 28.000 mc pământ stabilizat; 10. 000 mc piatră brută pe zone cu teren necorespunzător; 2.500 mc beton, fiind practic în grafic. O veste bună pentru cei din trafic va fi faptul că de marți (mâine – n.r) porțiunea dintre Delul Bitii și Ștei va fi una fără semafoare”.

Ordin de la primul-ministru

Ministrul Sorin Bușe a explicat încă din start că desele lui vizite în Bihor nu au fost datorate fatului că este originar din zonă, ci din cauza ordinului dat de primul ministru, care a dorit urgentarea lucrărilor pe DN 76. „Astfel, am cerut și am impus, încă de la prima mea vizită de lucru, ca ritmul și calitatea lucrărilor să fie în sistem european și pot afirma acum că firmele participante pe aceste tronsoane au lucrat într-un mod deosebit. Cerința mea ca pe parcursul iernii să se poată circula fără restricții majore s-au materializat și astfel traficul nu va fi îngreunat. Lucrările care nu sunt terminate vor fi securizate pentru a nu avea evenimente în această perioadă grea a anului. Dacă lucrările vor decurge conform planificărilor făcute, și nu mă îndoiesc de acest aspect, atunci pe distanța Oradea – Deva din luna septembrie a anului viitor se va circula în mod normal. M-am convins în această perioadă de când sunt la conducerea ministerului că și în România se pot executa lucrări de bună calitate, iar planurile făcute pentru viitoarele autostrăzi cu siguranță că vor prinde viață”, a spus Buşe.

Primarul orașului Ștei, Iulian Balaj, a spus, printre altele, că „Șteiul a reprezentat o porțiune destul de dificilă datorită utilităților multiple existente, însă, odată cu partea de infrastructură rutieră, s-au rezolvat și problemele utilităților, adică alimentarea cu apă, canalizarea menajeră și pluvială, racordurile și partea electrică și de comunicații. Pe distanța de 2,3 kilometri mai mult de jumătate a fost o zonă foarte mlăștinoasă s-au făcut multe extraescavații, însă s-a reușit terminarea a 2,1 kilometri, iar în trei săptămâni lucrările se vor termina”.

Ministrul Sorin Bușe a mai punctat, printre altele, implicarea societăţii civile care a avut un mare merit în menținerea „în priză” a tuturor factorilor decizionali, dar și a executanților lucrărilor.